۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۰۰

حوزه ICT در صدر صنایع پاک

ایتنا - با استفاده از توسعه پردازش اطلاعات می‌توان، حجم جابجایی‌ها را کاهش داد و همچنین شرایط استفاده بهینه از کاغذ را نیز فراهم کرد.


حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله صنایعی است که نه تنها کم آلاینده است بلکه باعث کاهش آلاینده‌ها نیز می‌شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، در حال حاضر در دنیای مجازی قرار داریم که روز به روز با پویایی و تغییرات وسیع به حل مشکلات زندگی فیزیکی کمک می‌کند.

فضای مجازی می‌تواند کمک و دوست بسیار خوبی برای محیط زیست باشد و بکارگیری از خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند به کاهش آلاینده‌ها و حفاظت محیط زیست کمک کند.


همچنين ICT یکی از ابزارهای اصلی برای حفظ جنگل‌ها و سالم نگه داشتن هوا محسوب می شود چراکه با استفاده از توسعه پردازش اطلاعات می‌توان، حجم جابجایی‌ها را کاهش داد و همچنین شرایط استفاده بهینه از کاغذ را نیز فراهم کرد.


دورکاری و ایجاد مراکز پاسخگویی (call center) در راستای انجام وظایف کارکنان و دریافت خدمت متقاضیان از حمله راهکارهایی است که در جهت حفظ محيط زيست در کشورهای مختلف از آن استفاده می‌شود.

همچنین با استفاده از خدمات مختلف پستی نظیر خرید الکترونیکی نیز می‌توان از رفت و آمدهای غیر ضروري کاست و به حفظ محیط زیست کمک کرد. از طریق شبکه‌های توزیع شده و با پردازش اطلاعات می‌توان در جهت حفظ محیط زیست گام‌های بلندی برداشته شود.
 
کد مطلب: 23334
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
فیلترش کنند تا پاکتر بشه! ههه!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام