۰
plusresetminus
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۱
اختلاف دیرینه با رای دادگاه خاتمه یافت

اپل پیروز شد/ سامسونگ یک میلیارد دلار می‌پردازد

ایتنا - پیروزی اپل در این دادگاه می‌تواند زنگ خطری هم برای گوگل باشد، چرا که پرطرفدارترین محصولات سامسونگ با سیستم عامل آندروید گوگل عرضه می‌شوند.
اپل پیروز شد/ سامسونگ یک میلیارد دلار می‌پردازد


سرانجام دعوای حقوقی ۲ شرکت اپل و سامسونگ با پیروزی اپل به پایان رسید.

پس از کشمکش‌های فراوان ۲ شرکت اپل و سامسونگ، سرانجام روز گذشته دادگاه فدرال آمریکا با متهم شناختن سامسونگ در تقلید از محصولات آی‌فون و آی‌پد، این شرکت را به پرداخت یک میلیارد دلار محکوم کرد.


بر اساس گزارش ایتنا از رویترز، دادگاه فدرال آمریکا پس از ۳ روز تحقیق و تفحص پیرامون اختلافات حقوقی این ۲ شرکت، سرانجام رای نهایی خود را در حالی اعلام کرد که پیروزی اپل می‌تواند به ممنوع شدن فروش برخی از محصولات شاخص سامسونگ و تسلط همه جانبه اپل بر بازار منجر شود.


از سوی دیگر پیروزی اپل در این دادگاه می‌تواند زنگ خطری هم برای شرکت گوگل باشد، چرا که پرطرفدارترین محصولات سامسونگ اکنون با سیستم عامل محبوب آندروید گوگل به بازار عرضه می‌شوند و این رای می‌تواند گوگل و سایر شرکای تجاری‌اش را با خطر اتهام نقض قوانین حق کپی روبرو کند.

پیش از این مدیران اپل خصوصا موسس فقید این شرکت، استیو جابز، گوگل را به تقلید از سیستم عامل اپل برای طراحی آندروید متهم کرده بودند.

وکلای اپل اعلام کردند که هم اکنون در حال تهیه یک پرونده ویژه هستند که در صورت رای موافق از سوی دادگاه از فروش محصولات سامسونگ جلوگیری خواهد کرد.


به گفته منابع آگاه این پرونده تا حدود یک هفته دیگر به دادگاه ارسال خواهد شد.
 
کد مطلب: 23328
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام