کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رکورد جدید اپل در بازار بورس

4 شهريور 1391 ساعت 10:22

ایتنا - موفقيت شرکت اپل و افزايش چشمگير نرخ سهام آن حدودا يک سال پس از استعفای «استيو جابز» از مقام مديرعاملی اين شرکت صورت می‌گيرد.




شرکت اپل که کمتر از يک سال پيش با پيشی گرفتن از شرکت نفتی «اکسون موبيل»، مبدل به با ارزش‌ترین شرکت در بازار بورس شده بود، در هفته اخير رکورد جديدی به جا گذاشت و اکنون صاحب گرانقيمت ترين سهام در تاریخ بازار بورس است. 


به گزارش ایتنا از  «سی ان بی سی» روز دوشنبه قيمت سهام شرکت اپل به رکورد جديدی رسيد و در بازار سهام نيويورک به بهای ۶۶۵ دلار معامله شد. با اين نرخ ، ارزش کل سهام شرکت اپل که در بازارهای بورس خريد و فروش می‌شود به حدود ۶۲۴ ميليارد دلار رسيده است.

به اين ترتيب موفقيت مالی اپل حتی از موفقيت شرکت مايکروسافت در دسامبر سال ۱۹۹۹ نيز بيشتر است. دوازده سال پيش ارزش کل سهام شرکت مايکروسافت به حدود ۶۲۰ ميليارد دلار رسيد.
موفقيت مالی شرکت مايکروسافت در دوران اوج و رونق صنعت کامپيوتر روی داد.

به نظر می‌رسد که در سال‌های اخير هيچ چيزی نمی‌تواند مانع پيشرفت شرکت اپل شود.

طی سه ماه گذشته ارزش سهام اين شرکت به طور مستمر رو به افزايش بوده است.
يکی از دلايل اصلی آن انتظار بازار برای مدل‌های جديد « آی پد » و « آی فون » در نيمه دوم سال جاری ميلادی است.
حتی انتشار گزارش مربوط به کاهش سود شرکت اپل در ماه گذشته نيز باعث شده است که روند رو به افزايش بهای سهام اين شرکت متوقف شود.

طی نوزده ماه گذشته ارزش کل سهام شرکت اپل تقريبا دو برابر شده و از حدود ۳۰۰ ميليارد به بيش از ۶۰۰ ميليارد دلار رسيده است.
در حال حاضر ارزش کل سهام شرکت اپل برابر است با مجموع ارزش مالی چهار شرکت بزرگ ديگر رايانه‌ای و ارتباطاتی از جمله گوگل، آی بی ام، اينتل و اچ پی کيو.

وب سايت « سی ان بی سی » می‌افزايد که همزمان با افزايش بهای سهام و ارزش مالی شرکت اپل فاصله آن با شرکت نفتی « اکسون موبيل » که در مقام دوم قرار دارد بيشتر می‌شود.

ارزش کل سهام شرکت اپل اکنون حدود ۲۰۰ دويست ميليارد دلار از کل سهام شرکت « اکسون موبيل » بيشتر است. اهميت اين فاصله عظيم را بايد با اين نکته سنجيد که تنها ارزش کل سهام ۹ شرکت بزرگ اقتصادی در جهان بيشتر از ۲۰۰ ميليارد دلار است.

موفقيت شرکت اپل و افزايش چشمگير نرخ سهام آن حدودا يک سال پس از استعفای «استيو جابز» از مقام مديرعاملی اين شرکت صورت می‌گيرد.

پس از استعفای وی در ماه اوت سال ۲۰۱۱ به دليل بيماری، برخی از صاحبنظران و سرمايه‌گذاران در مورد تداوم موفقيت شرکت اپل بدون «استيو جابز» اظهار ترديد می‌کردند.

با وجود تغييرات يک سال اخير در مديريت شرکت اپل بهای سهام اين شرکت طی يک سال گذشته رو به افزايش بوده است.
از زمانی که « تيم کوک » به جای استيو جابز مديريت شرکت اپل را برعهده گرفته است بهای سهام آن ۷۶ درصد افزايش يافته است.
  


کد مطلب: 23327

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/23327/رکورد-جدید-اپل-بازار-بورس

ايتنا
  https://www.itna.ir