۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۲

اعلام نتایج ناامیدکنندهٔ مالی گروپون

ایتنا- شاید مدیران گروپون منتظر نتایج بدتری بودند که چندان هم به از دست ارزش سهامشان در وال استریت نا امید نیستند!
اعلام نتایج ناامیدکنندهٔ مالی گروپون


سایت خرید گروپون اعلام کرد که در سه ماههٔ گذشته ۲۰ درصد از ارزش سهام خود را در فرابورس وال استریت از دست داده است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از لوموند هر سهم این شرکت به نسبت زمان مشابه پارسال با ۲۳.۶۴ درصد کاهش، ۵.۷۶۵ دلار خریداری می‌شود.

البته آندرو ماسون، مدیر این شرکت نتایج اعلام شده را ناامید کننده نمی‌داند و معتقد است که شرکت با وجود بحران مالی اروپا و کاهش سرمایه‌گذاری در بخش فناوری، نتایج رضایت بخشی به دست آورده است.

گروپون که مقر اصلی آن در شهر شیکاگو است، علیرغم کاهش ارزش سهام موفق شده است حجم کسب‌وکار خود را با ۴۴.۸ درصد رشد به ۵۶۸.۳ میلیون دلار برساند.

همچنین سود خالص این شرکت نیز در ماه‌های آوریل، ژوئن و ژوئیه معادل ۲۸.۴ میلیون دلار برآورد شده است. این در حالی است که سود خالص این شرکت به نسبت سال گذشته ۱۰۷.۴ میلیون دلار کاهش داشته است.

آمار اعلام شدهٔ این شرکت از پیش‌بینی حجم کسب‌وکار ۵۷۳.۳ میلیون دلاری متخصصان پایین‌تر است و به نظر می‌رسد که این روند برای سه ماههٔ کنونی نیز اتفاق خواهد افتاد.

البته به نظر می‌رسد که مدیران گروپون انتظار کاهش رشد شرکت را داشته‌اند و چندان از این بابت شگفت زده نشده‌اند.

انتشار این گزارش باعث کاهش ارزش سهام این شرکت شد. این در حالی است که برای مثال در ماه نوامبر سال گذشته هر سهم گروپون پس از اعلام نتایج مالی سه ماهه‌اش با رشدی بی‌سابقه تا ۲۰ دلار نیز معامله شد.

برخی از متخصصان پس از اعلام این نتایج به این نتیجه رسیده‌اند که شاید زمان تغییر مدل کسب‌وکار گروپون فرا رسیده باشد و به این سایت فروش که بیش از ۳۸ میلیون مشتری دارد پیشنهاد داده‌اند که به طور مداوم در مدل کسب و کارش تجدید نظر کند و تعداد فروشندگان بیشتری را به استخدام خود در بیاورد.

گروپون اعلام کرده است که در سه ماههٔ دوم سال جاری هزینه‌های تجاری خود را تا ۵۸ درصد کاهش داده و از ۲۱۲.۷ میلیون دلار پارسال به ۸۸.۴ میلیون دلار رسانده است، همچنین این شرکت یکی دیگر از دلایل این نتایج را تغییرات نا‌مطلوب نرخ ارز دانسته است. توجیهاتی که سرمایه گذاران این شرکت را به هیچ وجه قانع نکرده است.

به نظر می‌رسد در سه ماههٔ گذشته، ستارگان سیلیکون نظیر فیس‌بوک روزهای خوبی را سپری نکرده‌اند و اکنون گروپون هم به جمع این شرکت‌های ناموفق اضافه شده است.
 
کد مطلب: 23281
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام