۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۶

تغییرات توییتر برنامه‌نویسان را خشمگین کرد

ایتنا- شما کاربر توییتر هستید؟ بهتر است بدانید ممکن است بعضی از اپلیکیشن‌های شما توییتر را عصبانی کند!
تغییرات توییتر برنامه‌نویسان را خشمگین کرد


توسعه‌دهندگان و کاربران سایت توییتر از تغییراتی که اخیراً این شرکت برای ایجاد برنامه‌های کاربردی توسط شرکت‌های دیگر اعمال کرده است، عصبانی هستند. 


به گزارش ایتنا از بی‌بی‌سی، شرکت‌هایی چون توییتر و گوگل در کنار خدمات خود، معمولاً امکاناتی را فراهم می‌کنند تا توسعه‌دهندگان با استفاده از آنها بتوانند نرم‌افزارهای کاربردی دیگری را ایجاد کنند.

حالا توییتر اعلام کرده که هر برنامه کاربردی یا اپلکیشنی که با همین روش تولید شود، در صورتی که بیش از صد هزار کاربر داشته باشد، نیاز به اجازه‌نامه صریح این شرکت دارد.

اپلکیشن‌هایی که در حال حاضر بیش از این مقدار کاربر داشته باشند، تنها اجازه رشد تا دویست درصد را دارند.

منتقدان معتقدند که این سیاست تازه توییتر، نوآوری توسعه‌دهندگان را از بین خواهد برد.

این موضوع به دنبال تغییراتی در رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار (API) توییتر رخ داده است.

این گونه رابط‌ها اجازه می‌دهند تا بخش‌های مختلف برنامه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در عین حال به‌اشتراک‌گذاری محتوا بین اپلکیشن‌ها ممکن می‌شود.

رابط برنامه‌نویسی توییتر در بین برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان این گونه نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها بسیار محبوب است و منجر به تولید سرویس‌های محبوبی چون توییت‌پیک شده است. 

این تغییرات کاربران را چندان تحت تأثیر قرار نمی‌دهد اما روی فعالیت توسعه‌دهندگان مؤثر خواهد بود.

مایکل سیپی، مدیر محصولات مصرفی توییتر کلیک نوشته است: "اگر شما در حال ساخت نرم‌افزاری بر پایه توییتر هستید که از صفحات تایم‌لاین توییتر، تنظیمات حساب کاربری و پیام‌های خصوصی و موارد مشابه استفاده می‌کند که API را به کار می‌گیرند، در صورت جذب بیش از صد هزار کاربر نیازمند اجازه‌نامه ما هستید."

مارکو آرمنت، بنیانگذار سرویس محبوب اینستاپیپر کلیک در وبلاگ خود می‌نویسد: "توییتر هر زمان که بخواهد می‌تواند بگوید که اپلیکیشن شما به نحوی قوانینش را زیر پا گذاشته است یا می‌تواند با افزودن بندی به موافقتنامه خود باعث شکسته شدن قانون توسط اپلیکیشن شما شود و دسترسی به رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار را قطع کند."

"البته آنها همیشه در موضع قدرت بوده‌اند اما در حال حاضر می‌دانیم که آنها در مواردی از آن استفاده خواهند کرد که ما با آنها موافق نیستیم." 

"من مطمئنم که دیگر کسب و کاری را بر اساس توییتر راه‌اندازی نخواهم کرد و حتی یک مورد کوچک و بی‌اهمیت را هم نخواهم ساخت."

توییتر تنها سرویسی نیست که چنین محدودیت‌هایی اعمال کرده است. سال پیش، گوگل هم اعلام کرد که از شرکت‌هایی که استفاده بسیار زیادی از نقشه گوگل می‌کنند، پول خواهد گرفت.
 
کد مطلب: 23278
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام