۳
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۳
مدیر عامل زیرساخت:

برنامه‌ای برای کاهش تعرفه اینترنت کاربران خانگی وجود ندارد

ایتنا - خسروی: در حال حاضر تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از شبكه ملی اطلاعات مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
برنامه‌ای برای کاهش تعرفه اینترنت کاربران خانگی وجود ندارد


معاون وزير ICT گفت: فعلا برنامه‌اي براي كاهش تعرفه اينترنت كاربران خانگي نداريم و حتي اگر اينترنت را به‌طور رايگان در اختيار شركت‌ها قرار دهيم، مشتركان خانگي بيش از ۲۰ تا ۲۵ درصد كاهش هزينه نخواهند داشت.


به گزارش ایتنا از ايسنا، مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت كشور در نشست خبري عنوان كرد: لازم است تا پايان برنامه توسعه ۶۰ درصد از خانوارها و تمام كسب‌وكارها دسترسي به اينترنت پرسرعت داشته باشند و اين موضوع وظيفه سنگيني را برعهده‌ ما قرار داده است.
محمود خسروي با بيان اين‌كه شركت ارتباطات زيرساخت به عنوان متولي مادر شبكه ارتباطي محسوب مي‌شود، بر لزوم توسعه اين شركت تاكيد و خاطر نشان كرد: اگر زماني توسعه و رشد اين شركت دچار مشكل شود، بقيه موارد هم به مشكل مي‌خورد.

تلاش براي گسترش بسترهاي بين‌المللي
عضو هيئت مديره شركت ارتباطات زيرساخت در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات اشاره كرد و گفت: تاكنون زيرساخت اصلي شبكه ملي اطلاعات را تا بيش از ۵۰۰ گيگابايت افزايش داده‌ايم كه اين ظرفيت داراي چهار درگاه اصلي است.

خسروي ادامه داد: در زمينه بين‌المللي هم برنامه‌هاي متعددي در دست داريم و اين مسئله پيش از اين به اين شكل مورد توجه قرار نگرفته بود. اكنون ما در جلسات متعدد بين‌المللي حضور داريم و اقدامات متعددي را انجام داده‌ايم. علاوه بر اين، تقاضا‌هاي بسيار زيادي براي تشكيل كنسرسيوم‌ها وجود داشته و اولين كنسرسيوم نيز چندي پيش با كشور‌هايي مانند عمان، روسيه تشكيل شده است.
وي در عين حال گفت: پيش از برنامه پنجم توسعه، ظرفيت ۱ STMحدود ۳۰مگابايت بود كه اكنون اين رقم به حدود ۴ گيگابايت رسيده است.
خسروي هم‌چنين به راه‌اندازي اولين كابل بين‌المللي بندر چابهار و عمان با مشاركت بخش خصوصي اشاره كرد و راه‌اندازي خط ديگري از بمبئي به ايران و در ادامه به آستاراخان روسيه را از ديگر برنامه‌هاي اين شركت براي آينده دانست.

درآمد ۶۰۰ ميليارد توماني سال قبل
وي در پاسخ به سوالي در باره درآمد سال قبل شركت زيرساخت توضيح داد: سال گذشته ۶۰۰ ميليارد تومان سود ناخالص ما بوده است كه البته از اين رقم ۴۰ درصد به خزانه دولت، ۲۶ درصد براي عوارض و ماليات هزينه شد و در كل حدود ۳۰ درصد از آن براي سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي اين بخش باقي ماند.

۳۰ درصد مكالمات بين‌المللي مربوط به افغانستان
مدير عامل شركت زيرساخت ارتباطات در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در پاسخ به سوالي كه در باره تعرفه‌ voip مطرح شده بود، گفت: تعرفه Voip صادراتي و وارداتي فرق مي‌كند و اكنون در اين زمينه به واسطه مناقصات برگزار‌ شده، پنج پيمانكار گرفته‌ايم.
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در ارتباط با مكالمات بين‌المللي گفت: نرخ مناسباتي براي ارتباطات بين‌الملل براساس ميزان مكالمات صورت مي‌گيرد كه اين هزينه در بخش TDM حدود ۶ سنت و در بخش موبايل ۸ سنت است. البته با اين وجود اين هزينه براي كشور‌هاي مختلف براساس امكانات ترافيكي آن متفاوت است و به عنوان مثال در آمريكا به يك دهم سنت مي‌رسد.

خسروي در ادامه با اشاره به اين‌كه تلاش شده است تعرفه‌هايي كه نياز به تغيير داشته‌اند، اصلاح شود، گفت: متاسفانه براي تغيير تعرفه‌ها روندي شش ماهه را بايد پشت سر گذاشت، در صورتي كه اين موضوع در هيچ جاي دنيا به اين شكل نيست، اما اينجا اپراتور‌ها به شدت گرفتار اين موضوع هستند.
معاون وزير ICT در عين حال ياد‌آور شد: حدود ۳۰ درصد از ترافيك ارتباطات بين‌المللي ايران مربوط به افغانستان مي‌شود.
وي در ارتباط با بحث هزينه‌هاي دو صفر هم گفت: اكنون در بخش دو صفر تعرفه‌هاي ايران نسبت به تمام كشور‌هاي دنيا ارزان‌تر است و در هر كشوري كه برويم اين هزينه‌ها چند برابر مي‌شود.

بي‌استفاده ماندن ۸۵ درصد ظرفيت ديتاسنتر ملي
مدير عامل شركت زيرساخت ارتباطات در ارتباط با شبكه ملي ديتا هم گفت: اين شبكه پيش از اين يك شبكه سيسكوي ۴۳ گيگ بود كه اكنون تا ۴۷۰ گيگ در حال بهره‌برداري است، البته اين شبكه مانند اتوباني است كه راه‌اندازي شده اما ممكن است در داخل آن تنها چهار اتومبيل در حال حركت باشد و به همين دليل اكنون ما در تلاش هستيم تا با تشويق اپراتور‌ها كاري كنيم كه به جاي لينك‌هاي نقطه‌به‌نقطه كه از اين شبكه كه به هيچ عنوان هم قطعي ندارد، استفاده كنند.
وي همچنين عنوان كرد: فكر مي‌كنيم در حال حاضر تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از اين شبكه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

كاهش تعرفه اينترنت با آمدن شبكه ملي اطلاعات
خسروي در ارتباط با اين‌كه آيا امسال كاربران خانگي شاهد كاهش تعرفه‌هاي اينترنتي خواهند بود هم توضيح داد: با وجود آنكه هزينه‌هاي ما بعد از هدفمند‌سازي يارانه‌ها رشد چشمگيري پيدا كرد، تعرفه‌هاي ما براي كاربران خانگي تغيير چشمگيري نداشت و البته در اين دو سال دو تخفيف ۲۰ درصدي اعمال شد كه يكي از آنها مشروط و ديگري غيرمشروط بود.

معاون وزير ICT در عين حال ياد‌آور شد: حتي اگر ما اينترنت را به صورت مجاني در اختيار شركت‌ها قرار دهيم، هزينه كاربران خانگي تنها ۲۰ تا ۲۵ درصد كاهش پيدا مي‌كند، بنابراين وقتي ما صحبت از تخفيف‌هاي ۲۰ درصدي مي‌كنيم نبايد انتظار داشت براي مشتركان خانگي هم در همين اندازه كاهش قيمت داشته باشيم.

خسروي ادامه داد: البته با اين وجود با راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات خواه‌ناخواه قيمت‌ها كاهش پيدا خواهد كرد.

زيرساخت، خوش‌حساب‌ترين شركت‌هاي دولت
اما مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت در ارتباط با آخرين وضعيت ديتا‌سنتر ملي هم گفت: كارهاي اين بخش خوب پيش مي‌رود و با وجود وقفه‌اي كه پيش از اين داشتيم و تحقيق‌هايي كه به دليل عدم ارائه مجوز‌هاي لازم صورت گرفت، نيمه اول سال آينده اين ديتا‌سنتر آماده بهره‌برداري خواهد شد.

وي در پاسخ به سوال ديگري كه در باره پرداخت‌هاي بين‌المللي با توجه به محدوديت‌هاي صورت گرفته، هم عنوان كرد: شايد ما از خوش‌حساب‌ترين شركت‌هاي دولتي باشيم، البته مراحل مختلفي براي پرداخت هزينه‌هاي بين‌المللي وجود دارد، اما خوشبختانه ما در اين زمينه مشكل حادي نداريم و محدوديت‌ها مشكل خاصي براي ما ايجاد نكرده و براي مشكلات كوچك هم راه‌حل‌هاي مناسبي پيدا مي‌كنيم.
 
کد مطلب: 23167
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
شما میدونید برنامه چیه آخه؟؟؟
رضا
feedback
ما به مسیولینمان اعتماد کامل داریم
اینترنت پرسرعت آرمانی و قیمت کهکشانی و کیفیت رویایی حال حاضر برای ملت شریف ایران کافی است.
مبادا شما به خود زحمت داده و خدای ناکرده دستان مبارک کثیف شود!!!

اجرکم عند عزراییل ان شالله
feedback
ایران باید سرعت حرکتش رو در تمام عرصه های علم و فناوری افزایش بده.
بدو بدو
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام