۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۰

افزایش تقاضای سازمان‌های دولتی برای استفاده از خدمات پردازش ابری

ایتنا- علیرغم رشد رضایت از این فناوری، هنوز عده‌ای از سازمان‌های دولتی محلی، چندان به این فناوری پردازش ابری امیدوار نیستند.
افزایش تقاضای سازمان‌های دولتی برای استفاده از خدمات پردازش ابری


موسسه پژوهشی آی دی سی در آخرین گزارش خود اعلام کرده است تقاضای سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی برای استفاده از خدمات مبتنی بر فناوری‌های پردازش ابری رو به افزایش است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، موسسه داده‌های بین‌المللی (آی‌دی‌سی) اخیراً با انجام پیمایشی به بررسی میزان استفاده دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی از راهکارهای مبتنی بر فناوری پردازش ابری پرداخته و در عین حال نیاز آن‌ها در حوزه معماری نرم‌افزاری کسب‌وکار‌ها را نیز مد نظر قرار داده است.

آی‌دی‌سی دریافته است علیرغم افزایش تقاضا برای خدمات مبتنی بر فناوری پردازش ابری، بسیاری از مدیران آی‌تی درباره راهبردهای خود در این زمینه و نحوه تامین منابع لازم برای دسترسی به این خدمات اطمینان کافی ندارند.

براساس این گزارش، کارکنان بخش‌های دولتی اهمیت راهکارهای مبتنی بر فناوری پردازش ابری را دریافته‌اند، اما با این وجود هنوز قادر به ارزیابی دقیق راهکارهای مورد نیاز خود در این حوزه نیستند.

بخش زیادی از مدیران آی‌تی در دستگاه‌های دولتی حتی درباره مسائلی مثل هزینه و بودجه لازم برای تامین این راهکار‌ها اطلاعات کافی ندارند.

در این پیمایش مشخص شد که بیش از ۹۰ درصد از کارکنان بخش‌های دولتی از تاثیر فناوری پردازش ابری بر زیرساخت پردازشگر‌ها آگاه هستند.

همچنین مشخص شد که دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی محلی چندان به فناوری‌های پردازش ابری خوش‌بین نیستند.

از میان پاسخگویان شرکت کننده در این نظرسنجی فقط ۱۵.۲ درصد گفته‌اند حاضرند بین ۱ درصد تا ۱۰ درصد از بودجه آی‌تی خود را صرف خرید راهکارهای مبتنی بر فناوری پردازش ابری کنند.

گفتنی است موسسه آی‌دی‌سی این پژوهش را در اواخر بهار ۲۰۱۲ و با مشارکت بیش از ۴۰۰ نفر از کارکنانی که در سطوح مختلف سازمان‌های دولتی در آمریکا مشغول به کار بودند، انجام داده است.
 
کد مطلب: 23158
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام