۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۱

فرهنگ‌سازی استفاده از فضای سایبری، عامل پیشگیری از وقوع جرایم است

ایتنا - رییس پلیس فتا: ارتقای سطح اطلاعات نسبت به فضای مجازی و اطلاع‌رسانی در زمینه جرایم سایبری و راه‌های مقابله با آن، ارتقاء سطح باورهای دینی و اخلاقی خصوصا در بین جوانان و نوجوانان نمونه‌های پیشگیری از شکل گیری جرایم در فضای مجازی است.


رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی استفاده از فضای سایبری عامل پیشگیری از وقوع جرایم می‌باشد، خبر داد: چشم‌انداز پلیس فتا در عرصه کنترل جرایم کشف ۸۰ درصدی است.


به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار هادیانفر رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه ابزار فناوری اطلاعات نقش انکارناپذیری در رقابت‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تجارت، اخلاق و دینی در عرصه‌های ملی و بین المللی ایفا می‌کند، گفت: اهداف پلیس فتا ناجا حفاظت از اموال، منافع و اسرار ملی و ارتقاء امنیت و حفظ حریم خصوصی افراد در فضای سایبر در حوزه وظایف ناجا می‌باشد.

وی در ادامه از افزایش ۶۰ درصدی قدرت پلیس در فضای سایبری خبر داد و اظهار داشت: چشم‌انداز پلیس فتا در عرصه کنترل جرایم کشف ۸۰ درصدی است.

رئیس پلیس فتا در ادامه به علل و عوامل بسیاری در شکل گیری از جرایم از جمله عوامل اقتصادی فرهنگی، مشکلات روحی روانی،تلقین افسردگی، عصبانیت، حسادت، انتقام جویی، حس تنفر، تفریح و سرگرمی، خودکم بینی، حقارت، حس رقابت و کنجکاوی اشاره کرد.

این مقام مسئول در خاتمه از ویژگی‌های منحصر به فردی که فضای سایبری را از دیگر رسانه‌ها متمایز می‌سازد، جهانی بودن آن و شکسته شدن مرزهای جغرافیایی برشمرد، تصریح کرد: ارتقای سطح اطلاعات نسبت به فضای مجازی و اطلاع‌رسانی در زمینه جرایم سایبری و راه‌های مقابله با آن، ارتقاء سطح باورهای دینی و اخلاقی خصوصا در بین جوانان و نوجوانان نمونه‌های پیشگیری از شکل گیری جرایم در فضای مجازی است.
کد مطلب: 23111
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام