کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دوره پنجم ذره بین طلایی اهدا می‌شود

سايت خبری ايتنا , 13 مرداد 1391 ساعت 1:20

ایتنا - ذره بین طلایی جایزه‌ای است که به ابتکار مهدی رودکی بنیان گذارده شد و هدف از آن معرفی و قدردانی از سایت‌هایی است که دسترسی به اطلاعات را برای کاربران ساده ‌می‌کنند.




دوره پنجم ذره بین طلایی اهدا می‌شود.


به گزارش ایتنا همزمان با مهمانی افطار، ایران سئو خبر از برگزاری دوره پنجم ذره بین طلایی داد.

در این مراسم که در کافه کتاب لاله زار و با دعوت گروهی از فعالان وب و برخی از برندگان دوره های قبل برگزار شد، حمید استادهاشمی دبیر اجرایی دوره پنجم ذره بین طلایی خبر از تغییراتی در روش برگزاری و اعلام برندگان در این دوره داد و اعلام جزئیات جایزه را به آینده نزدیک موکول کرد.

ذره بین طلایی جایزه‌ای است که به ابتکار مهدی رودکی بنیان گذارده شد و هدف از آن معرفی و قدردانی از سایت‌هایی است که دسترسی به اطلاعات را برای کاربران ساده ‌می‌کنند. 

حمید استادهاشمی ضمن بیان این مطلب افزود: دو گزاره مهم وجود دارد که در جایزه ذره بین طلایی مورد بررسی قرار می گیرد: اول اینکه بتوان سایتی را راحت تر به کمک ابزار جستجو یافت و دوم آنکه در خود آن سایت نیز دسترسی به اطلاعات ساده و سریع باشد. دستیابی به دو هدف اشاره شده هم خواسته ی مدیران سایتهاست و هم خواسته کاربران وب.
 
وی در ادامه افزود: پارامترهایی وجود دارد که به کمک آنها می توان میزان موفقیت مدیران سایتها را در تحقق دو گزار فوق ارزیابی کرد که این پارامترها هفته آینده در سایت جایزه منتشر می گردد.

حمید استادهاشمی زمان بندی جایزه را اینگونه اعلام کرد که ثبت نام ها و مراحل مقدماتی از هفته آینده تا نیمه مهرماه خواهد بود و در نهایت برندگان در آبانماه معرفی خواهند شد. در آن زمان تقدیر از فعالان دهه گذشته وب فارسی نیز یکی از بخشها خواهد بود .

یکی از دستاوردهای مهم ذره بین طلایی گسترش دانش ارایه محتوا متناسب با بستر وب است که در این دوره قرار است نشستهایی از سوی ایران سئو برای کمک به مدیران سایتها و تشریح دقیق پارامترهای ارزیابی و راهکارهای بهینه سازی آنها برگزار گردد

گفتنی است که آخرین دوره ذره بین طلایی سال ۱۳۸۵ اهدا شد.

در مراسم مذکور شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر درباره تاریخ وب فارسی پرداختند و مشکلات و چالشهای فنی پیش روی آن را بررسی کردند.


کد مطلب: 23098

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/23098/دوره-پنجم-ذره-بین-طلایی-اهدا-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir