۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۲

مایکروسافت به جنگ عینک گوگل می‌رود

ایتنا- این عینک که در واقع نوعی رایانه کوچک است که در مقابل چشمان کاربر قرار می‌گیرد.
مایکروسافت به جنگ عینک گوگل می‌رود


شرکت مایکروسافت در آزمایشگاه‌های خود در حال طراحی ابزار جدیدی است که می‌تواند رقیب عینک مشهور گوگل باشد.

این ابزار که مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده (تقویت شده) است، از ترکیب یک دوربین و یک پروژکتور ساخته شده است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت moneycnn در گزارشی که از آزمایشگاه‌های مایکروسافت منتشر کرده، نوشته است این شرکت نوعی ابزار پوشیدنی تولید می‌کند که مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده است.

این فناوری دقیقاً شبیه عینک‌هایی است که شرکت گوگل مدتی قبل معرفی کرد.

این عینک در واقع نقش نوعی رایانه کوچک را ایفا می‌کند که در مقابل چشمان کاربر قرار می‌گیرد و اطلاعات مربوط به محیط پیش روی مخاطب را در اختیار او می‌گذارد.
از این جهت به این ابزار فناوری‌های واقعیت افزوده می‌گویند.

بر اساس این گزارش فناوری‌های واقعیت افزوده شرکت مایکروسافت یک فرق اساسی با عینک گوگل دارد و آن اینکه مایکروسافت برخلاف گوگل تصویر را مستقیماً بر روی چشمان کاربر نمی‌تاباند و معتقد است که تصویر باید بر روی یک پرده بیرونی تابانده شود و نه چشم کاربر.

این فناوری از ترکیب یک دوربین و یک پروژکتور ساخته شده و سازوکار آن بدین شکل است که کاربر می‌تواند تصویر ساطع شده از آن را بر روی هر شیءای بتاباند و آن را به طور غیرمستقیم ببیند.

این فناوری که مایکروسافت آن را پروژکتور مولتی تاچ پوشیننی نامیده، عبارت است از یک پروژکتور و یک دوربین کوچک. کاربر مثلاً می‌تواند تصویر مورد نظر خود را بر روی دست یا قسمتی از لباسش منعکس کند و آن را ببیند و به کمک دوربینی که در آن تعبیه شده، تغییرات مورد نظر خود بر روی تصویر را اعمال کند.

مایکروسافت درباره این فناوری‌های جزئیات چندانی را فاش نکرده و حتی درباره کاربرد‌ها و استفاده‌های احتمالی از آن چیزی نگفته است.
در حال حاضر این وسیله ظاهر چندان جذابی ندارد و بیشتر شبیه یک لپ‌تاپ کوچک است که یک دوربین و پروژکتور به آن وصل شده و بر روی بند پیراهن کاربر نصب می‌شود.
 
کد مطلب: 23088
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام