۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۹

بازار جهانی ۲/۱ تریلیون دلاری محصولات الکترونیکی مصرفی در سال ۲۰۱۲

ایتنا- محصولات الکترونیکی شامل تلفن‌های همراه، تجهیزات رایانه‌ای و رسانه‌های دیجیتالی هستند که مصرف کنندگان در سال‌های آتی نیز باعث رشد بیشتر این بازار خواهند بود.
بازار جهانی ۲/۱ تریلیون دلاری محصولات الکترونیکی مصرفی در سال ۲۰۱۲


شرکت تحقیقاتی گارتنر در گزارش جدید خود توضیح داد مصرف‌کنندگان محصولات الکترونیکی در جهان تصمیم دارند تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۲/۱ تریلیون دلار دستگاه‌ها و ابزارهای مربوط به اطلاعات و سرگرمی‌های دیجیتالی خریداری کنند که از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به تلفن‌های همراه، تجهیزات رایانه‌ای، سیستم‌های رسانه‌ای دیجیتالی و خدمات الکترونیکی اشاره کرد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از سایت pcworld، شرکت تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده است که سال ۲۰۱۲ میلادی در بازار محصولات مصرفی الکترونیکی جهان ۱۱۴ میلیارد دلار بیش از سال ۲۰۱۱ پول پرداخت می‌شود که بر اساس این رقم پیش‌بینی می‌شود که در ۵ سال آتی نیز شاهد این میزان افزایش باشیم.

شرکت گارتنر پیش‌بینی کرده است که پرداخت هزینه در بازار جهانی فناوری‌ها و خدمات الکترونیکی مصرفی تا سال ۲۰۱۶ میلادی سالانه ۱۳۰ میلیارد دلار رشد خواهد داشت و در آن زمان ارزش این بازار به ۷ . ۲ تریلیون دلار خواهد رسید.

«آماندا سابیا» از تحلیلگران مرکز گارتنر طی بیانیه‌ای توضیح داد: «سه بخش بزرگ در بازار جهانی محصولات و فناوری‌های الکترونیکی مصرفی شامل خدمات موبایلی، تلفن‌های همراه و خدمات سرگرمی می‌شوند که این بخش‌ها در آینده‌ هم پردرآمد‌ترین قسمت‌ها در این بازار باقی خواهند ماند».

پیش‌بینی شده است که تا سال ۲۰۱۶ میلادی میزان پرداخت هزینه از جانب کاربران در بخش‌های ابزارهای موبایلی و سیستم‌های متنی الکترونیکی رشد ۳ برابری پیش‌روی خود داشته باشد و از ۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ به ۶۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ برسد.

پرداخت هزینه در بخش سیستم‌های متنی الکترونیکی از جمله کتاب‌های الکترونیکی، خبرهای آنلاین، مجلات و سرویس‌های اطلاعاتی نیز در سال ۲۰۱۲ پنج میلیارد دلار بوده است که این رقم در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱۶ میلیارد دلار می‌رسد.

تلفن‌های همراه در سال ۲۰۱۲ میلادی با ۲۲۲ میلیارد دلار ۱۰ درصد بازار جهانی محصولات الکترونیکی مصرفی را به خود اختصاص دادند که پیش‌بینی شده است این رقم در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۳۰۰ میلیارد دلار هم برسد.
 
کد مطلب: 23038
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام