۰
plusresetminus
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۴

اجرای ناقص مصوبه قانونی 97 توسط مخابرات و PAPها

رضوانی: براساس مصوبه ۹۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز، هزینه رانژه‌ کردن خطوط مشترکان PAPها توسط مخابرات، رایگان دیده نشده است.


معاون رگولاتوری گفت: توافق مخابرات و PAPها برای پرداخت هزینه رانژه‌ بیشتر از قانون و بسته به مدت اجرا، به تنهایی مشکلی ندارد؛ مشکل این است که آنها با این توافق سایر موارد مصوبه قانونی ۹۷ را نیز اجرا نکرده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، اخیراً شرکت‌ مخابرات ایران و نمایندگان شرکت‌های PAP، بدون حضور رگولاتوری، توافقنامه‌ای را به امضا رسانده‌اند که بر اساس این توافق، شرکت‌های مخابرات استانی می‌توانند بر اساس مدت زمان اجرای رانژه خطوط مشترکان ADSL (در ۲۴ ساعت، ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت)، بیشتر از مصوبه قانونی کمیسیون تنظیم مقررات از PAP ها هزینه رانژه دریافت کنند.

این توافق اگرچه در ابتدا با موافقت طرفین حاصل شد؛ اما طولی نکشید که هم اکنون به محل مناقشه جدیدی بین PAPها و مخابرات تبدیل شده است.

حسن رضوانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص توافق جدید شرکت مخابرات و PAPها بر سر هزینه رانژه کردن خطوط مشترکان ADLS، اظهار داشت: ما مخالف این توافق نیستیم.

وی گفت: حرف‌ ما این است که مصوبه ۹۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید اجرا شود. پس از آن مخابرات و PAPها توافق دیگری هم می‌خواهند داشته باشند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اما هم اکنون شرکت مخابرات و PAPها با یکدیگر بر سر هزینه رانژه کردن خطوط، توافق کرده‌اند و با این توافق، سایر موارد مصوبه ۹۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را اجرا نکرده‌اند.

وی گفت: از دیگر موارد ذکرشده در مصوبه ۹۷، این است که PAPها و مخابرات ملزم به ایجاد نظارت بر خط برای رگولاتوری هستند تا مشخص شود درخواست‌ها چه زمانی ارسال شده‌اند، چه کسی به درخواست دیر پاسخ داده است. آیا مخابرات درخواست PAPها را به موقع انجام داده یا خیر و با اینکه اگر مخابرات امکانات ندارد، باید ظرف ۱۵ روز امکانات ایجاد کند.

رضوانی تصریح کرد: براساس مصوبه ۹۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز، هزینه رانژه‌ کردن خطوط مشترکان PAPها توسط مخابرات، رایگان دیده نشده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بنابراین توافق اخیر مخابرات و PAPها مشکلی ندارد، اما به علت اینکه کل مصوبه ۹۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اجرایی نشده می‌گوییم مشکل دارد.
 
کد مطلب: 22996
نام شما
آدرس ايميل شما