کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش بی‌سابقه ترافیک شبکه‌های ارتباطی جهان همزمان با مسابقات المپیک

7 مرداد 1391 ساعت 11:40

ایتنا- از جمله تاثیرگذاری بازی‌های المپیک همین بس که ترافیک شبکه‌های اجتماعی نیز به طرز بی‌سابقه‌ای بالا می‌رود!




مسابقات جهانی المپیک هر دو سال یک‌بار انجام می‌شود، اما به گفته کار‌شناسان و متخصصان امور رسانه و فناوری اطلاعات اثرات المپیک ۲۰۱۲ لندن بر ترافیک جهانی شبکه‌های ارتباطی بسیار بیشتر از اثرات این اتفاق در ۱۱۶ سال برگزاری دور نوین این سری از مسابقات خواهد بود.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به  نقل از سایت pcworld، «ماریان بودنیک» مدیر بازاریابی مرکز Acme Packet که متخصص امور ترافیک‌های فصلی شبکه‌های ارتباطی است توضیح داد: «پوشش‌دهی شبکه‌های ارتباطی در طول مسابقات المپیک بسیار ایستا بوده است. اما هم‌اکنون به واسطه توسعه فناوری‌های ارتباطی و افزایش استفاده از دستگاه‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی، پوشش‌دهی مسابقات و سیستم‌های ارتباطی مرتبط با مسابقات بیش از قبل به صورت تعاملی به کار گرفته می‌شود».

با توجه به افزایش به‌کارگیری گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی و ابزارهای موبایلی بین کاربران، این نخستین باری است که شاهد عرضه ابزارهای موبایلی ویژه مسابقات المپیک هستیم.

بر اساس نتایج آخرین مطالعه صورت گرفته توسط مرکز بازاریابی موبایلی Velti، بیش از ۴۰ درصد علاقه‌مندان به مسابقات المپیک قصد دارند بازی‌ها را روی دو یا چند دستگاه دنبال کنند.

این در حالی است که نیمی از آنها تمایل دارند این مسابقات را به صورت زنده یا روی رایانه لوحی خود ببینند.

شبکه NBC که از جمله شبکه‌های آمریکایی پخش برنامه‌های تلویزیونی مخصوص مسابقات ورزشی محسوب می‌شود، اعلام کرده است که به صورت مستقیم تمامی ۳۲ بازی را پخش می‌کند و در آنِ واحد امکان بازپخش هر لحظه از مسابقه را برای کاربران فراهم می‌آورد.

مرکز Acme توضیح داده است که این اتفاق باعث می‌شود در طول دو هفته برگزاری مسابقات المپیک ۲۱۱ درصد بر ترافیک شبکه‌های موبایلی افزوده شود.
 


کد مطلب: 22995

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/22995/افزایش-بی-سابقه-ترافیک-شبکه-های-ارتباطی-جهان-همزمان-مسابقات-المپیک

ايتنا
  https://www.itna.ir