۳
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۴

ادعای جدید درباره حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران

ایتنا - همچنین ادعا گردیده که در بعضی مواقع، از برخی کامپیوترهای متصل به شبکه این تاسیسات، موسیقی با صدای بلند پخش می‌شود.
ادعای جدید درباره حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران


بنا به ادعای کارشناس ارشد شرکت ضدویروس F-Secure طی چند روز گذشته ایمیل‌هایی توسط یک شخص که خود را کارشناس سازمان انرژی اتمی ایران معرفی کرده، به وی ارسال شده است.


بنا بر گزارش ایتنا از شرکت مهندسی شبکه گستر در این ایمیل‌ها که به ادعای وی از داخل سازمان انرژی اتمی ایران ارسال شده‌اند، ادعا شده که تاسیسات هسته‌ای نظنز و فردو مورد حمله سایبری قرار گرفته و مشکلاتی را به وجود آورده است.

طبق نوشته کارشناس ارشد شرکت F-Secure، در این حملات جدید، ارتباطات VPN مورد هدف بوده و از ابزارهای نفوذ Metasploit استفاده شده است.
در این عملیات، سیستم اتوماسیون و تجهیزات Siemens دچار آسیب شده‌اند.

همچنین ادعا گردیده که در بعضی مواقع، از برخی کامپیوترهای متصل به شبکه این تاسیسات، موسیقی با صدای بلند پخش می‌شود.

جالب اینکه این کارشناس ایرانی سازمان انرژی اتمی، قادر بوده که اسم آهنگ خارجی که از کامپیوترها پخش می‌شود و گروه خواننده این آهنگ را نیز تشخیص داده و در ایمیل‌های ارسالی خود اعلام کند.
بسیاری از رسانه‌های خارجی از نام این آهنگ(Thunderstruck) برای ساختن عناوین جنجالی برای خبرهای خود در این زمینه استفاده کرده‌اند.

در حال حاضر (چهارشنبه ۱۰:۰۰) درباره صحت و سقم این خبر، هیچ مطلبی بر روی سایت مرکز ماهر ایران و یا رسانه‌های خبری داخل منتشر نشده است.
 
 
کد مطلب: 22970
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
تکذیب می کنم به شدت
بعدش می گم کار دشمنه
بعدش می گم با موفقیت اون رو تار و مار کردیم!
سوسیس
feedback
خبر فیکه و لطفا هوک+س ایجاد نکنید
r98se.blogfa.com
feedback
مرسي
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام