۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۱

هشدار اتحادیه اروپا به گوگل: دست از انحصارطلبی بردارید

ایتنا - اگر گوگل نتواند شواهدی اقناع کننده را در این زمینه‌ها ارائه کند، حتی ممکن است بخشی از بازارهای اروپایی خود از دست بدهد و برای فروش محصولات با مشکلاتی مواجه شود.



رگولاتورهای اتحادیه اروپا به گوگل هشدار دادند که باید دست از انحصارطلبی در تمامی زمینه‌های کاری خود بردارد و رفتاری رقابتی را در پیش بگیرد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از رویترز، این رگولاتورها به گوگل هشدار دادند که اگر در عملکرد خود تجدیدنظر نکند با مجازات‌های سنگین روبرو می‌شود.

رقبای مختلف گوگل در کشورهای اروپایی این شرکت را به انحصارطلبی تجاری متهم کرده و از آن شکایت کرده‌اند.
حال گوگل باید ثابت کند که در کلیه حوزه‌های فعالیت و بر روی تمامی پلتفرم‌ها اعم از رایانه‌ها، تبلت‌ها، وسایل الکترونیک همراه و ... رفتاری رقابتی را در پیش گرفته است.

اگر گوگل نتواند شواهدی اقناع کننده را در این زمینه‌ها ارائه کند، حتی ممکن است بخشی از بازارهای اروپایی خود از دست بدهد و برای فروش محصولات با مشکلاتی مواجه شود.

جریمه مالی گوگل در این زمینه ممکن است حتی به ۴ میلیارد دلار برسد.

اتهام اصلی گوگل در اروپا آن است که از سرویس‌های مختلف خود برای بسط تسلط خود بر بازار خدمات همراه سوءاستفاده می‌کند و بدون اجازه برخی سرویس‌های ارائه دهنده خدمات مسافرتی و تفریحی محتوای موجود در آنها را در سایت‌های وابسته به خود کپی می‌کند.
 
کد مطلب: 22963
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام