کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات:

وظايف وزارت ICT توسط نهاد ديگر قابل انجام نيست

خبرگزاری ايسنا , 26 تير 1391 ساعت 10:57

ایتنا - تقی‌پور: وظايف و ماموريت‌هاي بسيار زيادي براي اين وزارتخانه وجود دارد و طبيعتا اين وظايف توسط نهاد‌هاي ديگر قابل انجام نخواهد بود.




چندي پيش دبير شوراي عالي فضاي مجازي از پيوستن مركز تحقيقات مخابرات به زيرمجموعه‌هاي مركز ملي فضاي مجازي خبر داده و به‌ طور تلويحي از احتمال ايجاد تغيير در ساير تشكيلات وزارت فناوري اطلاعات سخن گفته بود.
با اين حال، وزير ICT همان‌طور كه پيش از اين هم تاكيد كرده بود، معتقد است كه اين شورا طبق حكم مقام معظم رهبري جايگاه هماهنگ‌كننده و سياستگذار و تصميم‌ساز دارد.


به گزارش ایتنا رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با ايسنا، در پاسخ به سوالي مبني بر واگذاري مركز تحقيقات مخابرات به مركز ملي فضاي مجازي اظهار كرد: اطلاعي از اين موضوع ندارم.

وي در ادامه با بيان اين‌ كه آيا ممكن است تغييرات در سطح ساير زيرمجموعه‌هاي وزارت ارتباطات دنبال شود، خاطر نشان كرد: شوراي عالي فضاي مجازي به عنوان يك شورا كه در سطح كلان، ملي و راهبردي فعاليت مي‌كند، همان‌طور كه در حكم منتشر شده مقام معظم رهبري هم آمده، سه موضوع سياست‌گذاري، هماهنگي و تصميم‌سازي را دنبال مي‌كند.

تقي‌پور ادامه داد: وقتي راجع به هماهنگي صحبت مي‌كنيم، اين صحبت از اين است كه در ميان بخش‌هاي مختلفي كه در اين حوزه فعاليت دارند به واسطه شوراي مذكور نوعي تمركز ايجاد شود. در واقع بنا بر اين اصل بود كه چنين شورايي شكل گرفت و حال، اين‌ كه برخي دوستان مباحثي را به دلخواه خود بيان و عنوان مي‌كنند موضوعي است كه به‌ طور طبيعي بايد توضيحات بيشتر را از خود آنها خواست.

در همين حال، وزير ICT عنوان كرد: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به عنوان يكي از وزارتخانه‌هاي مهم و حياتي در عرصه حاكميت و به عنوان نماينده كشور در مجامع ملي براي دفاع از حقوق كشور و در عرصه ثبت ايستگاه‌ها، فركانس‌هاي هوايي، بحث شبكه‌ها و تعاملات متقابل و آنچه در قانون تشكيل اين وزارتخانه توسط مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده، به فعاليت مي‌پردازد و زمان زيادي هم از دوره تجديد نظر در قوانين مربوط اين وزارتخانه نمي‌گذرد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: همان‌ طور كه در قانون هم اشاره شده است، وظايف و ماموريت‌هاي بسيار زيادي براي اين وزارتخانه وجود دارد و طبيعتا اين وظايف توسط نهاد‌هاي ديگر قابل انجام نخواهد بود.
 


کد مطلب: 22846

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/22846/وظايف-وزارت-ict-توسط-نهاد-ديگر-قابل-انجام

ايتنا
  https://www.itna.ir