۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۴

شصت و یک درصد از نرم‌افزارهای منابع انسانی با تاخبر وارد بازار می‌شوند

ایتنا- مسائل سازمانی و اطلاعاتی و نیز تغییر در حوزه‌ها و دامنه‌های اولیه برای ساخت نرم‌افزار از مهم‌ترین عوامل این تاخیر هستند.
شصت و یک درصد از نرم‌افزارهای منابع انسانی با تاخبر وارد بازار می‌شوند


بر اساس نتایج حاصل از یک مطالعه جدید، پروژه‌های مربوط به نرم‌افزارهای منابع سازمانی (ERP) که در شرکت‌های مختلف از جمله اوراکل، SAP یا Microsoft Dynamics تعریف می‌شود، بیش از آنچه کاربران پیش‌بینی می‌کنند طول می‌کشد و معمولا در زمان مقرر به دست کاربران نمی‌رسد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم نتایج حاصل از این مطالعه جدید توسط مرکز Panorama Consulting منتشر شده است.

این مرکز در زمینه اجرا و ارائه خدمات نرم‌افزارهای ERP فعالیت می‌کند و برای آنکه بررسی یاد شده را انجام دهد، نظرسنجی گسترده‌ای را روی بیش از ۲ هزار نفر در ۶۱ کشور جهان از فوریه ۲۰۰۶ تا مه ۲۰۱۲ انجام داد. 

به گفته «اریک کیمبرلینگ» مدیر مرکز Panorama Consulting، حدود ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیق ساکن آمریکای شمالی بودند.

طبق گزارش موجود، ۶۱ درصد کسانی که در این بررسی شرکت کردند توضیح دادند که پروژه ERP آنها خارج از دوره زمانی از پیش‌ تعیین شده به اتمام می‌رسد.

علاوه بر این ۲۸ درصد افراد اعلام کردند در زمان مشخص شده پروژه مذکور را خاتمه داده‌اند و ۱۱ درصد هم خاطرنشان کردند این پروژه را پیش از فرا رسیدن زمان مشخص شده به اتمام رسانده‌اند.

طبق اطلاعات به دست آمده از این مطالعه، تاخیرهایی که به واسطه آن تکمیل پروژه ERP به تاخیر می‌افتد معمولا مربوط به مشکلات پروژه نمی‌شود.

گفته می‌شود که تنها ۴ درصد شرکت‌کنندگان در این تحقیق اختلالات بروز کرده در پروژه را عامل تاخیر در تکمیل و عرضه آن دانسته‌اند. در این میان مشکلات فنی، عامل ۱۴ درصد از تاخیرات پیش‌آمده بوده است.

کار‌شناسان ایجاد تغییر در حوزه‌ها و دامنه‌های اولیه تعریف شده برای ساخت نرم‌افزارهای ERP جدید را عامل اصلی تاخیر و تکمیل آن دانسته‌اند.
طبق آمار‌ها، ‌۲۹ درصد شرکت‌کنندگان در تحقق این مسئله را عامل اصلی در ایجاد تاخیر دانسته‌اند.

همچنین مسائل سازمانی عامل ۲۰ درصد تاخیر‌ها و مسایل اطلاعاتی نیز عامل ۱۷ درصد این تاخیر‌ها بوده است.
 
کد مطلب: 22816
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام