۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۸
در اقدامی غیرمنتظره

اپل از گروه EPEAT خارج می‌شود

ایتنا – EPEAT نوعی گواهی‌نامه است که به تجهیزات رایانه‌ای سبز و دوستدار محیط زیست در صورت برخورداری از برخی ضابطه‌های زیست محیطی، اعطا می‌شود.
اپل از گروه EPEAT خارج می‌شود


شرکت اپل از دریافت گواهی‌نامه شرکت EPEAT کناره‌گیری می‌کند. 


به گزارش ایتنا به نقل از وال استریت ژورنال، اپل تصمیم گرفته ۳۹ محصول خود از رایانه‌های رومیزی گرفته تا نمایشگرها و تبلت‌ها را از دریافت این گواهی‌نامه معاف دارد.

EPEAT (Electronic Product Environmental Assessment Tool) یا «ارزیابی زیست محیطی محصولات الکترونیک»، نوعی گواهی‌نامه است که به تجهیزات رایانه‌ای سبز و دوستدار محیط زیست در صورت برخورداری از برخی ضابطه‌های زیست محیطی، اعطا می‌شود.

رابرت فریزبی (Robert Frisbee) مدیر عامل EPEAT گفت: دیگر محصولات اپل با الزامات اعلام شده از سوی EPEAT مطابقت نمی‌کند.

وی اظهار داشت: اپل یکی از پشتیبان‌های مهم ما بود ولی آنها ما را ناامید کردند چرا که دیگر نمی‌خواهند محصولاتشان با این استاندارد ارزیابی شود.

این در حالی است که پیشتر اپل به عنوان یک شرکت سبز و حامی محیط زیست، مورد تحسین گروه‌های فعال در این حوزه قرار گرفته بود.

به عنوان مثال مک بوک پرو (MacBook Pro) اپل به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی همچون مصرف کمتر انرژی، قابلیت بازیافت و تولید سموم کمتر، موفق به دریافت جایزه EPEAT شده بود.

دلیل تمایل اپل مبنی بر خروج از لیست EPEAT مشخص نیست ولی به نظر می‌رسد این شرکت در تولید محصولات خود به عواملی همچون سبک و نازک بودن، بیش از قابلیت بازیافت بها می‌دهد.
 
کد مطلب: 22762
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام