۳
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۴
رگولاتوری اعلام کرد

مبین‌نت مجوز راه‌اندازی شبکه وای فای عمومی ندارد

ایتنا - اپراتور وایمکس مبین‌نت چندی پیش از بهره برداری از شبکه "وایمو" ویژه اینترنت پرسرعت بی‌سیم با فناوری وای‌فای ویژه اماکن عمومی سطح شهر تهران خبر داده بود.


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پی اعلام عرضه خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم با فناوری وای‌فای از سوی یکی از اپراتورهای وایمکس اعلام کرد که در حال حاضر مجوزی برای وای‌فای عمومی صادر نمی‌شود.

به گزارش ایتنا از مهر، اپراتور وایمکس مبین‌نت چندی پیش از بهره برداری از شبکه "وایمو" ویژه اینترنت پرسرعت بی‌سیم با فناوری وای‌فای ویژه اماکن عمومی سطح شهر تهران خبر داده بود که این امکان را برای شهروندان به وجود می‌آورد که بدون استفاده از تجهیزات جانبی مانند مودم، از طریق گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ یا سایر دستگاه‌های مجهز به Wi-Fi، از اینترنت پرسرعت همگانی استفاده کنند.

اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ارائه خدمات اینترنت پرسرعت با استفاده از فناوری WiFi در اماکن عمومی شهر تهران نیازمند دریافت مجوز از سوی رگولاتوری است و هیچ شرکتی مجاز به راه‌اندازی آن نیست.

لطف الله سبوحی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره تاکید کرد: راه‌اندازی اینترنت پرسرعت بی‌سیم با استفاده از فناوری WiFi در محیط برون ساختمانی به صورت نقطه به چند نقطه یا نقطه به سطح در شرایط فعلی نیاز به مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی دارد و این سازمان در حال حاضر برای این شبکه هیچگونه مجوزی صادر نمی‌کند.

پیش از این گفته شده بود که براساس توافق نامه شهرداری تهران و شرکت ارتباطات مبین‌نت، مقرر شده این شرکت به مدت ۵ سال، خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم محلی را از طریق ایجاد شبکه وایمو در بسیاری از اماکن عمومی شهر تهران راه‌اندازی کند و در اختیار تمامی استفاده‌کنندگان در آن مکان‌ها قرار دهد.
 
کد مطلب: 22675
نام شما
آدرس ايميل شما


حمید(زنبور)
feedback
دوستان این خبر رو پیگیری کنید و ببییند آخرش چی میشه!
فردا همین شرکت مجوز انحصاری رو تو کل ایران با کمترین قیمت میگیره . تمام این جریانات چند سال اخیر شده مثل قانون انحصاری بهره برداری و فروش توتون تنباکو در زمان میرزای شیرازی
مرتضی
feedback
United Kingdom
اماکن عمومی و اینترنت بیسیم؟؟؟؟ به احتمال زیاد سازمان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی هم نمیتونه مجوز بده و باید از سازمان و مکان بالاتری مجوزش بیاد که بخاطر عمومی بودن مکانش مجوزش رو نخواهند داد.
کامران
feedback
اینجا ایرانه یا کشوری که...