۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۶

پژوهشگران: جوانان در محیط‏های آنلاین چندان نگران مخاطرات امنیتی نیستند

ایتنا- جوانان تمایل کمتری به خرید آنتی ویروس و فایروال دارند و این نشان‌دهنده عدم نگرانی آنها در اینترنت است.
پژوهشگران: جوانان در محیط‏های آنلاین چندان نگران مخاطرات امنیتی نیستند


نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد افراد جوان در مقایسه با افراد مسن‌تر توجه چندانی به مسایل و مخاطرات امنیتی در محیط آنلاین ندارند و در نتیجه بیشتر در معرض مواجه با خطراتی از این دست هستند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، مطابق گزارش وب سایت itworld ، شرکت زون آلارم با انجام یک نظرسنجی در بین ۱۲۵۴ کاربر در کشورهای آمریکا، کانادا، بریتانیا، آلمان و استرالیا تفاوت‌های نسلی در زمینه نگرش آنها به موضوع امنیت رایانه‌ای را بررسی کرده است.

حدود ۴۰ درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه در گروه سنی بین ۱۸ تا ۳۵ ساله‌ها و ۲۰ درصد هم در گروه ۵۶ تا ۶۵ ساله‌ها قرار داشتند. بقیه شرکت کنندگان نیز در رده سنی بین ۳۶ تا ۵۵ سال بودند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که کاربرانی که در گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال قرار دارند، عمدتاً مایلند درباره معلومات خود در زمینه امنیت در محیط‌های رایانه‌ای اغراق کنند.

این افراد معمولاً کمتر از محصولات امنیتی استفاده می‌کنند و در محیط‌های آنلاین چندان به فکر مقابله با مخاطرات احتمالی نیستند. 

در این مطالعه فقط یک پنجم جوانان خود را نگران موضوعات امنیتی و حریم خصوصی دانسته‌اند. این نسبت در مورد افراد مسن‌تر چیزی در حدود یک سوم است.
یکی دیگر از یافته‌های مشابه این پژوهش این بود که ۳۱ درصد جوانان امنیت را مهم‌ترین موضوع مورد ملاحظه در محیط‌های رایانه‌ای دانسته بودند. این در حالی است که ۵۸ درصد از افراد مسن‌تر امنیت را به دید مهم‌ترین موضوع نگریسته‌اند.

این مطالعه نشان می‌هد که جوانان در مقایسه با افراد پرسن و سال‌تر تمایل چندانی به خرید محصولات امنیتی مثل آنتی ویروس و فایر وال ندارند.
 
کد مطلب: 22586
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام