۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۹
وزير ارشاد

ايران قلب بازي‌سازي رايانه‌اي در جهان اسلام است

ایتنا - بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي بر اين باور است كه نمايشگاه امسال از پرمخاطب‌ترين نمايشگاه‌هاي بازي‌هاي رايانه‌اي اين صنعت‌ها خواهد شد .


نشست خبري با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره دومين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي تهران برگزار شد.

به گزارش ایتنا از ايسنا، سيدمحمد حسيني در ابتداي اين نشست با اشاره به برگزاري دومين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي تهران از ششم تا دهم تيرماه اظهار كرد: اهميت برگزاري اين نمايشگاه و جشنواره در ميان نمايشگاه‌هاي ديگر بيشتر ديده شده و لازم بود تا به آن توجه بيشتري شود؛ برگزاري چنين جشنواره و نمايشگاه‌هايي بايد از طريق مردم و مسئولان مورد توجه قرار بگيرد و فرهنگ‌سازي مناسب در اين مورد انجام شود.

حسيني با تاكيد بر اهميت بازي‌هاي رايانه‌اي براي كودكان و نوجوانان گفت: شايد بيشترين مخاطب بازي‌هاي رايانه‌اي كودكان باشند بنابراين بايد تاثير بازي‌ها را براي كودكان مورد توجه قرار دهيم و تاثير منفي آنها را نقد كنيم به چالش بكشانيم و توليدات انبوه نيز كه هر ساله از محصولات غرب به ويژه آمريكا وارد مي‌شود را ارزيابي كنيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: دانش‌آموزان نيز نيروهاي خلاق و جواني هستند كه هر ساله در نمايشگاه‌ها حضور چشمگير دارند و مي‌توانند آثار توليدي خود را به نمايشگاه معرفي كنند و ما هم از محصولات خوب آنها استقبال مي‌كنيم.

وي با اشاره به جريان‌سازي فرهنگي در حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي تصريح كرد: فضا در جامعه بايد به گونه‌اي ايجاد شود كه جشنواره‌ها و نمايشگاه‌ها براي اعتلاي فرهنگ برگزار شوند چرا كه نمايش توانمندي‌هاي توليدكنندگان هدف اين نمايشگاه است. حس رقابت، ايجاد مسابقات، به‌گزيني آثار و مورد تقدير قرار دادن آنها از اثرات برپايي چنين نمايشگاه‌هايي است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اينكه ايران قطب و قلب بازي‌سازي رايانه‌اي در جهان اسلام است، درباره برگزاري دومين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌ ي تهران گفت: امسال از ۱۱ كشور در نمايشگاه امسال حضور دارند و اين فرصتي است براي آشنايي و شناساندن فعاليت‌هاي فرهنگي ايران و بايد توجه داشت اين افراد از متخصصان عرصه بازي و فناوري هستند و با توجه به شعار سال توليد ملي، بايد از تجربيات ديگر كشورها به عنوان فرصت براي ارتقاي سطح دانش فني و تجهيز توليدات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري بهره بگيريم.

حسيني با اشاره به تاثير برگزاري اين نمايشگاه‌ها بر روي خانواده‌ها گفت: ترويج استفاده صحيح از بازي‌هاي رايانه‌اي در نظام رده‌بندي سني براي استفاده از اين بازي‌ها در نمايشگاه امسال براي خانواده‌ها در نظر گرفته شده و بايد توجه كرد بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌توانند هم فرصت و هم تهديد باشند؛ متاسفانه ديده شده تقويت حس پرخاشگري و خشونت، ايجاد روحيه انزواطلبي پس از برخي بازي‌ها در كودكان ايجاد شده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: امسال براي اولين بار موضوع ايده‌هاي قرآني مطرح شده كه قرار است با استفاده از داستان‌هاي شيرين قرآن كريم چه از بعد حماسي و چه از بعد سبك زندگي و رفتار و منش افراد در اين بازي‌ها تاثير گرفته شود.

وي درباره نمايشگاه پيش رو گفت: به نظر مي‌رسد نمايشگاه امسال نسبت به سال گذشته با استقبال بيشتري روبرو خواهد چرا كه از نظر وسعت و هم از نظر تاثيرگذاري و آشنا كردن مردم با اين نمايشگاه شاهد برگزاري نمايشگاه مفيدي خواهيم بود.

حسيني ادامه داد: تعداد آثار ارسال شده به نمايشگاه امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده و شاهد رشد صد درصدي آثار ارسال شده بوديم. فضاي نمايشگاه امسال بيش از چهار برابر نمايشگاه سال گذشته است كه اين نشانگر توسعه كمي نمايشگاه بازي‌هاي ديجيتال است.

وي در ادامه گفت: بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي بر اين باور است كه نمايشگاه امسال از پرمخاطب‌ترين نمايشگاه‌هاي بازي‌هاي رايانه‌اي اين صنعت‌ها خواهد شد چرا كه ما بعد از آمريكا، آلمان، ژاپن و چين در رده پنجم از لحاظ برگزاري اين نمايشگاه‌ها هستيم و در حوزه آسيايي نيز پس از چين، ژاپن، هند و كره باز هم رده پنجم را داريم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: در نمايشگاه امسال صد شركت و مؤسسه در حوزه توليد بازي‌هاي رايانه‌اي فعاليت كردند كه تعداد قابل توجهي از آنها از سوي دانش‌آموزان صورت گرفته است.

وي با اشاره به نقدهايي كه نزديك دو سال است درباره هاليوود و در حوزه سينما انجام مي‌شود گفت: مي‌توان درباره حضور صهيونيسم در اين حوزه و توليد محصولات فرهنگي و هنري فعاليت كرد و راه‌هاي شناخت كشورهاي دشمن را به مردم نشان داد.

حسيني در پايان گفت: اميدواريم در كنار رشد و پيشرفت در صنعت سينما و بازي‌هاي رايانه‌اي، كاركرد تاثيرگذاري در حوزه‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي داشته باشيم.
 
کد مطلب: 22575
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام