۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۷

ورود سازمان نظام صنفي رايانه‌ايي به پايش و كنترل سرويس‌هاي ICT

ایتنا - يكي از دغدغه‌هاي سازمان نظام صنفي همواره اين بود كه بتواند در مجامع تصميم‌گيري حضور داشته باشد كه خوشبختانه با تشكيل كميته پايش و كنترل اطلاعات اين مهم حاصل شد.


رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از پيگيري‌هاي اين كميسيون در زمينه‌ طرح‌هايي مانند ايميل ايراني، كيفيت پهناي باند، آسيب‌هايي كه شركت‌هاي خصوصي از اين بابت مي‌بينند، سازماندهي دكل‌ها و غيره خبر داد.

به گزارش ایتنا از ايسنا، سيدمجيد صدري به ذكر توضيحاتي درباره تفاهم‌نامه‌هاي همكاري پايش و كنترل سرويس‌هاي ارتباطي و فناوري اطلاعات و همين طور اقدامات صورت گرفته در كميسيون اينترنت و PAP سازمان نظام صنفي رايانه‌اي پرداخت.

وي كميته پايش و كنترل اطلاعات را متشكل از هشت نهاد از جمله سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي، شركت ارتباطات زيرساخت، سازمان فناوري اطلاعات، پليس و غيره دانست و از سازمان نظام صنفي رايانه‌اي به عنوان تنها بازوي غيردولتي اين كميته نام برد.

صدري ادامه داد: طي سال گذشته اقدامات متعددي در اين كميته صورت گرفته و برنامه‌هاي مختلفي در آن دنبال شد اما محور اصلي برنامه‌هاي اين كميته در اين مدت درخصوص فناوري اطلاعات و ايجاد فضاي سالم رقابتي بوده كه در اين راستا جلسات متعددي تشكيل و كارگروه‌هاي مختلفي تعيين شده‌اند.

رئيس كميسيون اينترنت و انتقال داده سازمان نظام صنفي رايانه‌ايي همچنين عنوان كرد: در اين مدت جلسات متعددي برگزار شد و در استان‌ها كميته‌هاي مختلفي به برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و برگزاري مانورهاي بازرسي پرداختند اما با اين حال ظرف ماه‌هاي آينده بايد ۲۰ استان باقي مانده كشور هم در قالب كارگروه‌هاي مختلف اين فعاليت‌ها را دنبال كنند.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود عنوان كرد: پيش از اين نهادها و سازمان‌هاي مختلفي از جمله پليس، تعزيرات و يا سازمان رگولاتوري به نظارت و بازرسي بخش‌هاي مختلف فناوري اطلاعات مي‌پرداختند و اين موضوع گاه موجب مي‌شد كه موازي‌كاري‌هاي صورت بگيرد اما اكنون در قالب راه‌اندازي اين كميته اتفاق مثبتي رخ داده است و اين نهادها به طور متحد با يكديگر وارد عمل مي‌شوند.

صدري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود راه‌اندازي آزمايشگاه تخصصي آزمون كيفيت و استاندارد، برگزاري دوره‌هاي آموزشي با همكاري سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي، استفاده از پتانسيل‌هاي رگولاتوري براي رسيدگي به شكايات، راه‌اندازي كارگروه‌هاي ويژه جهت بازبيني تعرفه‌هاي بين‌الملل و حضور نمايندگان سازمان نظام صنفي در جلسات تنظيم مقررات ارتباطات را از جمله برنامه‌هاي مهم سازمان در اين بخش نام برد.

وي ادامه داد:‌ در اين مدت در جلسات مختلفي كه با همكاري سازمان‌هاي متعدد برگزار شده ما بحث‌هايي چون ايميل داخلي، كيفيت و پهناي باند، آسيب‌هايي كه شركت‌ها در اين زمينه مي‌بينند و يا سازماندهي دكل‌ها را نيز پيگيري كرده‌ و در اين زمينه‌ها پيشنهادات مختلفي را ارائه كرده‌ايم.

اما حميد فروزنده - نايب رئيس كميسيون اينترنت و انتقال داده - هم در اين نشست به ذكر توضيحاتي كوتاه پرداخت و عنوان كرد: يكي از دغدغه‌هاي ما در سازمان نظام صنفي همواره اين بود كه بتوانيم در مجامع تصميم‌گيري حضور داشته باشيم كه خوشبختانه با تشكيل كميته پايش و كنترل اطلاعات اين مهم حاصل شد.

وي با بيان اين‌كه راه‌اندازي چنين كميته‌هايي مي‌تواند از موازي كاري دستگاه‌هاي مختلف در امور نظارتي بكاهد، يادآور شد: گاهي در يك موضوع خاص چندين دستگاه وارد عمل مي‌شدند و گاه موضوعي مهم بدون توجه هيچ يك از دستگاه‌ها برروي زمين مي‌ماند اما اكنون با راه‌اندازي چنين كميته‌اي از دوباره كاري‌ها جلوگيري شده و تلاش مي‌شود تا به تمام حوزه‌ها پرداخته شود.

فروزنده در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود اظهار كرد: بحثي به نام خط‌هاي دو صفر مدتي پيش از سوي سازمان رگولاتوري كشور مطرح و اعمال شد كه به واسطه اين قانون قيمت‌هايي به اپراتورها اعلام مي‌شد كه فشار زيادي به آن‌ها وارد مي‌كرد و موجب اعتراض آن‌ها شده بود.

نايب رئيس كميسيون اينترنت و انتقال داده ادامه داد: ما در اين كميسيون بارها با مقامات مختلف سازمان تنظيم مقررات ارتباطات جلساتي گذاشتيم و با انتقال مشكلات اپراتورها و بخش خصوصي قول همكاري و بررسي‌هاي بيش‌تر درباره نرخ‌ها را گرفتيم.

وي ادامه داد: در كنار اين موضوع مدتي پيش طرحي هم درباره خدمات VOIP تنظيم شد كه بر اساس آن قيمت اين بخش حدود ۷۰ درصد خدمات TDM بود كه اين موضوع هم مشكلات خاص خود را به دنبال داشت.

فروزنده در ادامه صحبت‌هاي خود به تعرفه برخي خدماتی در كشورهاي همسايه اشاره كرد و گفت: گاه تعرفه‌اي كه سازمان مقررات براي برخي بخش‌ها اعلام كرده نصف و يا حتي كمتر از نصف تعرفه كشورهاي همسايه است.

اين عضو كميسيون اينترنت سازمان نظام صنفي همچنين عنوان كرد: اكنون با توجه به افزايش قيمت دلار مشكلات متعددي براي شركت‌ها ايجاد شده و ما اميدواريم با تغيير اين مصوبه‌ها اين مشكلات حل شود.

وي در پايان يادآور شد: اكنون اگر فردي بخواهد براي مكالمات اينترنتي خود به عنوان مثال از بندرعباس با نيويورك تماس بگيرد، بايد خط او از بندرعباس به تهران و از تهران به نيويورك منتقل شود كه هزينه اين ارتباط حدود ۳۸ تومان تعريف شده است اين در حالي است كه قيمت مكالمه بندرعباس به تهران حدود ۷۰ تومان است كه همين مورد گوياي آن است كه بايد به اين موارد دقت بيشتري شود
کد مطلب: 22573
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام