۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۷

آی‌پد همچنان در حاشیهٔ امنیت

ایتنا-در بازار رایانه‌های لوحی، بیشترین سهم در اختیار اپل و آندرویید گوگل است.
آی‌پد همچنان در حاشیهٔ امنیت


مؤسسهٔ آی دی سی پیش‌بینی کرده است که در سال جاری میلادی ۱۰۷.۴ میلیون دستگاه رایانه لوحی در سراسر جهان به فروش خواهد رسید که سهم اپل از آن ۶۲.۵ درصد خواهد بود.
این خبر را سایت zdnet به چاپ رساند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم سهم رایانه‌های لوحی آندروییدی از این بازار ۳۶.۵ درصد خواهد بود.
در مورد رایانه‌های لوحی تحت ویندوز ۸ نیز می‌توان گفت که در سال جاری این دستگاه‌ها تهدیدی برای آی‌پد و آندروید محسوب نخواهند شد و به جنگ این دو رقیب بزرگ وارد نمی‌شوند.

آمارهای گزارش آی‌دی‌‌سی حاکی از این مسئله است که در بازار رایانه‌های لوحی بیشترین سهم در اختیار دو سیستم عامل اپل و آندروید گوگل است و مابقی سیستم عامل‌ها همچنان در حاشیه قرار دارند.

به عنوان نمونه، سهم سیستم عامل شرکت ریم تولید کنندهٔ پلی‌بوک بلک‌بری از بازار با ۰.۷ درصد کاهش به نسبت سال گذشته به ۱ درصد در سال ۲۰۱۲ خواهد رسید.

 بنابر پیش‌بینی آی دی سی، پیشتازی iOS و آندروید در این بازار تا سال ۲۰۱۶ میلادی ادامه خواهد داشت. 

سهم آی‌پد اپل به نسبت سال گذشته از بازار حدود ۴ درصد رشد داشته است که این موضوع یک شکست نه چندان بزرگ برای گوگل خواهد بود.

آی‌دی‌سی معتقد است که رایانه‌های لوحی تحت ویندوز ۸ که عرضهٔ عمومی آن‌ها در تابستان آغاز خواهد شد، تغییر قابل ملاحظه‌ای در روند این بازار تا پایان سال میلادی ایجاد نخواهند کرد، بلکه این رایانه‌های لوحی به تدریج از سال‌های آینده می‌توانند سهم خود از بازار را افزایش دهند.

البته آی دی سی در پایان این گزارش آورده است که هنوز برای پیش‌بینی در مورد سیستم عامل ویندوز ۸ و موفقیت احتمالی آن زود است و باید منتظر عکس‌العمل بازار به آن بود.
 
کد مطلب: 22501
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام