۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۹

چین محدودیت‌های اینترنتی را افزایش می‌دهد

ایتنا – قوانین جدید اینترنتی در چین، محدودیت‌های بیشتری برای وبلاگ‌ها، سایت‌های میکروبلاگینگ و تالارهای گفتگوی آنلاین در این کشور به همراه خواهد داشت.
چین محدودیت‌های اینترنتی را افزایش می‌دهد


مقامات دولت پکن قصد دارند شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی در چین را با محدودیت‌های بیشتری مواجه سازند.

به گزارش ایتنا به نقل از بیزینس اسپکتیتور، چندی پیش هیئت دولت چین فهرستی از تغییراتی که قرار است در قوانین اینترنتی این کشور اعمال شود را مشخص نمود.

این قوانین جدید، وبلاگ‌ها، سایت‌های میکروبلاگینگ و تالارهای گفتگوی آنلاین را هدف گرفته است.

در ماه دسامبر، کاربران چینی سایت‌های میکروبلاگینگ به درج نام واقعی خود ملزم شدند، هر چند در آن زمان، کاربران این دستور را چندان جدی نگرفتند.

به نظر می‌رسد دولت چین با به جریان انداختن این محدودیت‌ها، درصدد است به نوعی آزادی بیان در این کشور را با دشواری‌هایی همراه سازد.

بر اساس این قوانین، شرکت‌های اینترنتی باید اطلاعات خود را به مدت ۱۲ ماه بایگانی کنند و به پلیس و نهادهای امنیت ملی چین کمک‌های فنی ارائه نمایند.

بر پایه این گزارش، مقامات پکن شرکت‌های اینترنتی را تهدید کرده‌اند که در صورت عدم همکاری، با مجازات روبرو خواهند شد و مجوز فعالیت آنها ابطال می‌گردد.

در واقع مقامات دولت چین، شرکت‌های فعال اینترنتی را بین تن دادن به کنترل بیشتر و یا از دست دادن مجوز فعالیت در این بازار پررشد، مخیر گردانیده‌اند.

در چین سایت‌های پورنوگرافی و آن دسته از سایت‌هایی که پکن آنها را عامل بی‌ثباتی سیاسی در این کشور می‌داند، مسدود است.
 
کد مطلب: 22498
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام