کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل مرورگر کروم خود را با ویندوز ۸ سازگار می‌کند

22 خرداد 1391 ساعت 16:40

ایتنا: گوگل: ما به سادگی، امنیت و سرعت مروگر کروم خود بر روی ویندوز 8 متعهدیم.




به گزارش ایتنا از همکاران سیستم شرکت گوگل اعلام کرده است در هفته جاری نسخه‌ای از مرورگر کروم را عرضه خواهد کرد که با سیستم عامل ویندوز ۸ سازگاری دارد.

این مرورگر با رابط کاربری ویندوز ۸ که به مترو معروف است، سازگار خواهد بود. 

مطابق گزارش وب سایت pcmag، کارلوس پیزانو، یکی از مهندسان نرم افزار شرکت گوگل در وبلاگ خود از عرضه این نسخه خبر داده است.

شرکت گوگل پیش از این در ماه مارس از طراحی نسخه‌ای از مرورگر کروم خبر داده بود که با سیستم عامل ویندوز ۸ مایکروسافت سازگار است. 

گوگل در آن زمان اعلام کرده بود هدف ما این است که بتوانیم تجربه استفاده امن، ساده و پرسرعت از مرورگر کروم را برای کاربران همه پلت‌فرم‌ها فراهم کنیم.

کارلوس پیزانو در وبلاگ خود اعلام کرده است نسخه اولیه مرورگر کروم با ویژگی‌های اساسی سیستم عامل ویندوز ۸ سازگار خواهد بود، اما در نسخه‌های بعدی که احتمالاً در اواخر سال ۲۰۱۲ روانه بازار خواهد شد، ویژگی‌های عمومی‌تر این سیستم عامل مثل سازگاری با صفحه نمایش‌های لمسی نیز به آن افزوده خواهد شد. 

وی همچنین تاکید کرده است که گوگل به سادگی، امنیت و سرعت مرورگر کروم خود بر روی ویندوز ۸ متعهد است.

وی همچنین گفته است گوگل مطمئن است که نسخه‌های سیستم عامل ویندوز ۸ که قرار است بر روی پردازنده‌های شرکت ARM عرضه شود، به غیر از اینترنت اکسپلورر هیچ مرورگر دیگری را پشتیبانی نخواهد کرد. 

ماه گذشته نیز شرکت موزیلا که مالک مرورگر فایرفاکس است از اینکه ویندوز ۸ از هیچ مرورگری به جز اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نمی‌کند، ابراز نارضایتی کرده بود.
 


کد مطلب: 22466

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/22466/گوگل-مرورگر-کروم-خود-ویندوز-۸-سازگار-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir