۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۳
ابتکار شرکت تایوانی وین استریم:

گوشی خود را با یک گوشی دیگر شارژ کنید

ایتنا- اختراع شرکت وین استریم یک تراشه به اندازه یک لنز چشمی است که به کمک آن باتری خالی موبایل، می‌تواند الکتریسیته مورد نیاز خود را از باتری دیگر تامین کند.
گوشی خود را با یک گوشی دیگر شارژ کنید


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم یک شرکت تایوانی ابتکاری اندیشیده است که افراد با استفاده از آن می‌توانند انرژی الکتریسته مورد نیاز گوشی تلفن همراه را از طریق یک گوشی دیگر تامین کنند.


به گزارش وب سایت computerworld، شرکت تایوانی وین استریم تراشه‌ای اختراع کرده است که به کمک آن می‌توان با روی‌هم قرار دادن دو گوشی تلفن همراه، انرژی الکتریسته آنها را به هم انتقال داد.

بر اساس این گزارش، وین استریم ابتکار خود را در نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات تایپه (کامپیوتکس) در معرض دید عموم قرار داده‌است.

این شرکت برای نمایش کارایی شیوه ابداعی خود از دو گوشی آیفون استفاده کرده است که دارای یک بسته باتری بیرونی و مجهز به تراشه‌های جدید وین استریم بودند.
وقتی تراشه این دو باتری بر روی هم مماس می‌شود، باتری خالی الکتریسیته مورد نیاز خود را از باتری دیگر تامین می‌کند.

شرکت وین استریم که در زمینه تولید ابزار و تجهیزات تامین انرژی و شارژ وسایل الکترونیکی فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که تا ماه سپتامبر این تراشه را به تولید انبوه خواهد رساند.

این تراشه به اندازه یک لنز چشمی است و سازندگان گوشی‌ها و دیگر فناوری‌های همراه به آسانی می‌توانند آن را در محصولات خود تعبیه کنند. 

قیمت این تراشه ۴ دلار اعلام شده است که این مبلغ فقط دو برابر تراشه‌های شارژ یک طرفه است.

مسئولان وین استریم اعلام کرده‌اند در حال حاضر مشغول مذاکره با سازندگان مطرح فناوری‌های همراه بر سر استفاده از این تراشه هستند.

شرکت وین استریم که از پنج سال پیش تلاش خود را بر روی فناوری‌های شارژ بی‌سیم متمرکز کرده، ادعا کرده است این ابتکار اولین راهکار برای شارژ دو طرفه گوشی‌های تلفن همراه است.
 
کد مطلب: 22451
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام