کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رقابت رایانه‌ای اپل و اینتل در نمایشگاه کامپیوتکس

خبرگزاری فارس , 20 خرداد 1391 ساعت 16:48

ایتنا - اینتل که به تازگی تلاش کرده از عرضه صرف تراشه و پردازنده خودداری کرده و رایانه‌های قابل حمل عرضه کند، با تجهیز رایانه‌های سبک الترابوک به دنبال قبضه بازار است.





دو شرکت اینتل و اپل با عرضه رایانه‌های قابل حمل جدید در نمایشگاه کامپیوتکس تلاش دارند نظر مساعد مشتریان و علاقه‌مندان به این محصولات را به خود جلب کنند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از فوربس، اینتل که به تازگی تلاش کرده از عرضه صرف تراشه و پردازنده خودداری کرده و رایانه‌های قابل حمل عرضه کند، با تجهیز رایانه‌های سبک الترابوک به دنبال قبضه بازار است.

این شرکت در الترابوک‌های خود از پردازنده های باریک و کم مصرف ۲۲ نانومتری استفاده کرده تا توجه کاربران را به خود جلب کند.
بهره‌مندی از نمایشگرهای لمسی از جمله دیگر ویژگی‌های الترابوک‌های اینتل است.

اما اپل هم مدل تازه‌ای از MacBook Air را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده که فعلا در مرحله آزمایشی است و عرضه نسخه نهایی آن به زودی رخ نخواهد داد.
یک رویکرد جدید که از سوی اپل مورد توجه قرار گرفته اتکا به پردازنده‌های ARM است.

این شرکت قصد دارد این پردازنده ها را به طور گسترده ر گوشی های هوشمند جدید و همین طور رایانه‌های لوحی ساخت خود در آینده به خدمت بگیرد.

به هر حال نمونه‌های فعلی عرضه شده از محصولات هر دو شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان آزمایشی هستند و طراحی نسخه های نهایی آنها پس از دریافت بازخوردهای عمومی صورت می‌گیرد.
 


کد مطلب: 22440

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/22440/رقابت-رایانه-ای-اپل-اینتل-نمایشگاه-کامپیوتکس

ايتنا
  https://www.itna.ir