کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنان معاون وزير ICT در باره حذف ايميل‌هاي خارجي

خبرگزاری ايسنا , 17 خرداد 1391 ساعت 17:42

ایتنا - حکیم جوادی: در اين زمينه ما تاكيد جدي داريم كه حتما از شبكه داخلي استفاده شود.




معاون وزير ICT در باره اين كه در ميان ايميل‌هاي داخلي برخي از آنها اطلاعات متعددي را از كاربران مي‌خواهند، گفت: اين موضوع را به اطلاع سرويس‌دهندگان ايميل رسانده‌ايم و از آنها خواسته‌ايم كه تا آنجايي كه مي‌‌توانند حجم اطلاعات خواسته‌شده از كاربر را به حداقل برسانند تا ميزان امنيت اين شبكه افزايش يابد.

به گزارش ایتنا علي حكيم‌جوادي در گفت‌وگو با ايسنا با ارايه توضيحاتي در باره ايميل‌هاي ايراني اظهار كرد: اكنون تعدادي از ايميل‌ها در سايت iran.ir معرفي شده است و براي راه‌اندازي برخي ديگر در حال جمع‌آوري اطلاعات هستيم تا شركت‌هايي كه قابليت ارائه اين سرويس را دارند، به زودي فعاليت خود را آغاز كنند.

رييس سازمان فناوري اطلاعات در عين حال اظهار اميدواري كرد كه در آينده نزديك شاهد بهره‌گيري از ساده‌ترين شيوه‌ها براي ثبت ايميل‌هاي داخلي باشيم.

اما معاون وزير ICT در پايان صحبت‌هاي خود در پاسخ به اين سوال ايسنا كه آيا ممكن است براي حفظ بيشتر اطلاعات پس از راه‌اندازي ايميل‌هاي داخلي، ايميل‌هايي كه از خارج از كشور ميزباني مي‌شوند، مسدود شوند، توضيح داد: در حال حاضر تاكيد ما براي استفاده از ايميل‌هاي ايراني بيشتر به سيستم بانكي و بخش دولتي مربوط مي‌شود.

او تصريح كرد: در اين زمينه ما تاكيد جدي داريم كه حتما از شبكه داخلي استفاده شود. اين موضوع هم خواست كشور ما نيست و اكنون بسياري از كشور‌هاي دنيا از اين روش پيروي مي‌كنند تا اطلاعات آنها به شيوه مطمئن‌تري جابجا شده و برداشت نادرستي از آنها صورت نگيرد.
 


کد مطلب: 22421

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/22421/سخنان-معاون-وزير-ict-باره-حذف-ايميل-هاي-خارجي

ايتنا
  https://www.itna.ir