کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انجام بزرگ‌ترین تحقیق علمی بر روی کلمات عبور رایانه‌ای

خبرگزاری فارس , 17 خرداد 1391 ساعت 14:35

ایتنا - این محقق از استفاده گسترده کاربران از کلمات عبور ضعیف و محدود بودن تعداد کلمات عبور قوی و غیرقابل حدس زدن شگفت زده شده است.




جوزف بنئو محقق دانشگاه کمبریج با تجزیه و تحلیل میلیون‌ها کلمه عبور در جهان بزرگ‌ترین تحقیق علمی را در این مورد انجام داده است.

به گزارش ایتنا از فارس به نقل از اسلش گیر، وی با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به بیش از ۷۰ میلیون کاربر سایت یاهو به این نتیجه رسیده که عموم کاربران عادی و حرفه‌ای تنها کلمات عبور بسیار محدودی را انتخاب کرده و به کار می‌برند.

تحقیقات وی از آن جهت دقیق است که توانسته با مشاهده و بررسی کلمات عبور مختلف الگوها و روندهای کاربران در زمینه استفاده از میلیون‌ها کلمه کاربری را استخراج کند.

این محقق از استفاده گسترده کاربران از کلمات عبور ضعیف و محدود بودن تعداد کلمات عبور قوی و غیرقابل حدس زدن شگفت زده شده است.
تنها موردی که کاربران تلاش می‌کنند از کلمات عبور ایمن‌تری استفاده کنند زمانی است که قصد دارند اطلاعات مالی یا اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری خود را ذخیره‌سازی کنند.

نکته دیگر این است که استفاده از کلمات عبور ضعیف مختص کاربران انگلیسی زبان نیست و کاربران یاهو از دیگر کشورها هم اهمیت کافی به کلمات عبور مختلف نداده و کلمات قوی عبور را انتخاب نمی‌کنند.
 


کد مطلب: 22411

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/22411/انجام-بزرگ-ترین-تحقیق-علمی-روی-کلمات-عبور-رایانه-ای

ايتنا
  https://www.itna.ir