۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۵

اولین گوشی اندرویدی مجهز به فناوری صفحه نمایش‌های ترانما ساخته شد

ایتنا- این گوشی که دوکومو آن را با همکاری فوجیتسو ساخته است به کاربران اجازه می‌دهد از هر دو طرف گوشی به عنوان صفحه نمایش استفاده کنند.
اولین گوشی اندرویدی مجهز به فناوری صفحه نمایش‌های ترانما ساخته شد


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم شرکت ژاپنی دوکومو یک گوشی هوشمند اندرویدی ساخته است که صفحه نمایش آن را هم از جلو می‌توان دید و هم از پشت.
در ساخت این گوشی از فناوری صفحه نمایش‌های ترانما (به معنای شفاف یا دو رو) بهره گرفته شده است.


به گزارش وب سایت digitaltrends، بزرگ‌ترین شرکت ارائه خدمات ارتباطی در ژاپن این گوشی دوطرفه خود را در نمایشگاه محصولات بی‌سیم که در توکیو برگزار شده است، به نمایش گذاشت.

این گوشی که دوکومو آن را با همکاری فوجیتسو ساخته است به کاربران اجازه می‌دهد از هر دو طرف گوشی به عنوان صفحه نمایش استفاده کنند.

یکی از ویژگی‌های جالب این گوشی این است که کاربر می‌تواند همزمان از دو طرف گوشی به عنوان صفحه نمایش استفاده کند بی‌آنکه تداخلی در عملیات انجام شده بر روی گوشی صورت گیرد.

براساس این گزاش، دوکومو اولین شرکتی نیست که فناوری صفحه نمایش‌های شفاف و دو رو را در گوشی‌های تلفن همراه به کار می‌گیرد. اما اولین شرکتی است که این فناوری را در گوشی‌های تحت سیستم عامل اندروید به کار گرفته است.

این گوشی اندرویدی دارای صفحه نمایش دو طرفه ۲.۴ اینچی است که امروزه جزء صفحه نمایش‌های نسبتاً کوچک به شمار می‌رود.
اما مدیران دوکومو ابراز امیدواری کرده‌اند که بتوانند در آینده این فناوری را برای ساخت گوشی‌های بزرگ‌تر به کار گیرند.

یکی دیگر از معایب فعلی این گوشی این است که صفحه نمایش دو طرفه آن را در محیط‌های دارای نوردهی بالا به آسانی نمی‌توان دید.

دوکومو هم به دنبال راهی است که بتواند این مشکل را برطرف کند تا صفحه نمایش این گوشی در محیط‌های پرنور عملکرد بهتری داشته باشد.
کد مطلب: 22399
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام