۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۰

ابتکار دانشجویان اوگاندایی برای مبارزه با فساد

ایتنا - در این وب سایت کاربر می‌تواند بدون معرفي خود اسنادي از رشوه‌هاي ردو بدل شده يا درخواستي و نيز قانون‌شكني‌هاي مالي در بانك‌ها و ادارات دولتي را ارائه كنند.


تعدادي از دانشجويان در اوگاندا برای مبارزه با فساد در اين کشور سایتی راه انداخته اند تا همه مردم اطلاعات مستندشان از فساد را افشا ‌کنند.

به گزارش الف به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، این سایت حفاظت شده برای دانشجویان این شرایط را فراهم می‌کند که گزارش‌های مربوط به فساد را از جمله فساد مالی افراد در دانشگاه‌ها را با استفاده از نام ناشناس ارائه كنند.

از جمله هدف این سایت تمرکز بر تغییرات نظام مند به منظور پاکسازی فضای دانشگاه‌ها از افراد فاسد و همچنين پرسنلي است كه به وظايف خود عمل نمي‌كنند.

سازمان‌دهندگان این وب سایت اعلام کردند: معتقدیم که تمرکز اولیه بر پرسنل دانشگاه‌ها بیشتر از فساد جلوگیری خواهد کرد. زمانیکه افراد از جمله پرسنل دانشگاه‌ها به این نتیجه برسند که به خاطر اقداماتشان با پیامدهایی مواجه می‌شوند، حتما خود را تغییر می‌دهند.

در این وب سایت کاربر می‌تواند بدون معرفي خود اسنادي از رشوه‌هاي ردو بدل شده يا درخواستي و نيز قانون‌شكني‌هاي مالي در بانك‌ها و ادارات دولتي را ارائه كنند.

در این وب سایت آمده است: اگر دانشجویان در دانشگاه‌ها بیاموزند که نمراتشان را با پول بخرند و یا بتوانند با اقدامات غيرقانوني از کاغذ بازی و فعاليت‌هاي اداري به راحتي عبور كنند، این موضوعات در آینده کاری آنها تاثیر می گذارد اما اگر همین افراد اختیار و قدرت این را داشته باشند که سوءاستفاده کنندگان و مفسدان را به سزای اعمال غیرقانونی‌شان برسانند، کشور اوگاندا سال‌های آتی خوبی در پیش خواهد داشت.

آفركن اكسپرس نيز از كامپالا گزارش داده در مدت كوتاهي كه اين سايت به راه افتاده، مراجعان به مراكز دولتي و شهرداري‌ها كمتر با درخواست رشوه روبرو شده‌اند و به ويژه فسادمالي شديد در دانشگاه‌هاي اين كشور تا حد زيادي مهار شده است.
 
کد مطلب: 22384
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
تو ایران هم میشه از این کارها کرد؟!!
lمهدی
feedback
تو این که سایت خیلی خوبیه شکی نیست اما چجوری می خوان از انتشار دروغ یه خبر یا فساد در مورد یه فرد بی گناه جلوگیری کنن؟این سایت می تونه خودش باعث پخش تهمت و افترا بشه. باید به این جنبه از این قضیه هم نگاه کرد.مثلا یه فرد یا گروهی برای خدشه دار کردن یه شخصیت سالم اجتماعی می تونن از این سایت استفاده کنن و اونو خراب کنن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام