کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هزینه نگهداری از ویندوز ایکس پی پنج برابر بیشتر از ویندوز ۷ است

8 خرداد 1391 ساعت 22:45

ایتنا- 42 درصد ویندوزهایی که روی رایانه‌های تجاری نصب شده‌اند، ویندوز XP بوده‌اند و این مسئله کار مایکروسافت را برای پایان حمایت از این سیستم‌عامل در آپریل ۲۰۱۴ دشوار‌تر می‌کند.




به گزارش ایتنا از همكاران سيستم شرکت مایکروسافت با انتشار گزارشی به کمک یکی از شرکای خود، روز گذشته آخرین تلاش برای جدایی کاربران از سیستم‌عامل ویندوز XP یازده ساله را انجام داد و در این گزارش توضیح داده شد که هزینه‌های سالانه نگهداری از ویندوز XP پنج برابر بیشتر از ویندوز ۷ است.


مطابق گزارش سايت pcworld، از زمانی که مایکروسافت پشتیبانی خود از ویندوز XP را قطع کرده است چند سال می‌گذرد، اما این شرکت از سال ۲۰۱۲ شمارش معکوس خود را برای پایان پشتیبانی امنیتی از این سیستم‌عامل نیز آغاز کرده است.

ماه گذشته شرکت مایکروسافت در این خصوص گفت: «اگر سازمان شما فرآیند انتقال به نسل جدید رایانه‌ها را آغاز نکرده است، شما بسیار تاخیر داريد.»

شرکت مایکروسافت توضیح داده است که ویندوز XP از آپریل ۲۰۱۴ تمامی پشتیبانی‌های خود را از دست خواهد داد و حتی از آن تاریخ به بعد وصله‌های امنیتی ماهانه هم برای آن ارائه نخواهد شد.

«اِروین ویسر» یکی از مدیران مرکز تولیدکننده ویندوز در شرکت مایکروسافت در یک مطلب وبلاگی با استفاده از نتایج حاصل از مطالعه مرکز تحقیقاتی IDC سیستم به‌روزرسانی مایکروسافت را توضیح داد.

شرکت مایکروسافت با همکاری مرکز تحقیقاتی IDC به تازگی بررسی را انجام داد که در آن مشخص شد ۴۲ درصد ویندوزهایی که روی رایانه‌های تجاری نصب شده‌اند، ویندوز XP بوده‌اند و این مسئله کار مایکروسافت را برای پایان حمایت از این سیستم‌عامل در آپریل ۲۰۱۴ دشوار‌تر می‌کند.
 


کد مطلب: 22341

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/22341/هزینه-نگهداری-ویندوز-ایکس-پی-پنج-برابر-بیشتر-۷

ايتنا
  https://www.itna.ir