کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله سایبری به وزارت نفت به طور كامل شناسایی شد

سايت خبری ايتنا , 1 خرداد 1391 ساعت 18:22

ایتنا - انجام عملیات جداسازی فیزیكی شبكه‌های اینترانت صنعت نفت از اینترنت به منظور ایمن‌سازی این شبكه‌ها آغاز شد.




مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شركت ملی نفت ایران با اشاره به اینكه حمله سایبری به وزارت نفت به طور كامل شناسایی شده و دستگاه‌های ذیربط درحال بررسی كامل موضوع هستند، گفت: این حمله سازماندهی شده و با هدف خرابكاری بود و آسیب به مكان‌های خاصی را مدنظر داشت.

به گزارش ایتنا احمد تولایی ضمن اظهار این مطلب به خبرنگار اقتصادی ایرنا، تاكید كرد كه یك روز بعد از حمله سایبری با انجام تمهیدات لازم تمام سرویس‌های رایانه‌ای و مخابراتی وزارت نفت در مدار قرار گرفت و هیچ یك از اطلاعات به سرقت نرفت.

سیستم‌های اینترنتی، اینترانت و شبكه مخابرات وزارت نفت در اوایل اردیبشهت ماه امسال مورد حمله سایبری قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینكه پس از حمله، شبكه رایانه‌ای و مخابراتی وزارت نفت به معنای واقعی پاكسازی شد، از انجام عملیات جداسازی فیزیكی شبكه‌های اینترانت صنعت نفت از اینترنت به منظور ایمن‌سازی این شبكه‌ها، خبر داد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شركت ملی نفت ایران بااشاره به اینكه انجام این عملیات از جمله كابل كشی مجزا‌، زمان‌بر است و در دو تا سه ماه آینده تكمیل خواهد شد، گفت: تا زمان تكمیل زیرساخت‌های لازم و جداسازی شبكه‌ها، مكان‌هایی برای استفاده كاركنان صنعت نفت از اینترنت به عنوان یك راهكار موقت، پیش بینی شده است.

تولایی با بیان اینكه كار جداسازی فیزیكی شبكه‌های اینترانت از اینترنت شروع شده و به سرعت در حال انجام است، گفت: این كار در ساختمان اصلی وزارت نفت انجام شده و واحدهایی كه به طور مرتب با خارج از كشور ارتباط دارند مانند امور اوپك و امور بین‌الملل، در اولویت قرار داشتند.

وی دسترسی محدود برخی كاركنان صنعت نفت به اینترنت را تا تكمیل عملیات جداسازی فیزیكی شبكه، موقتی اعلام كرد و گفت: شرایط گذرا و موقتی است و به زودی شرایط دسترسی راحت و آسان كاركنان صنعت نفت به اینترنت ، مانند قبل فراهم خواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شركت ملی نفت ایران برخی اظهارات و ادعاها در خصوص محدود كردن دسترسی كاركنان صنعت نفت به اینترنت را كذب محض دانست و افزود: وزارت نفت از پیشگامان در مجموعه دولت برای تامین كالا به صورت الكترونیكی است و توسعه كارها به صورت الكترونیكی را در دستور كار دارد.
 


کد مطلب: 22269

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/22269/حمله-سایبری-وزارت-نفت-طور-كامل-شناسایی

ايتنا
  https://www.itna.ir