۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۴

افزایش اعتماد کسب و کارهای کوچک و متوسط به فناوری‌های پردازش ابری

ایتنا - نتایج این پژوهش و پژوهش‌های دیگر نشان می‌دهد مسئله امنیت همانند قبل چندان از سوی کسانی که به استفاده از فناوری‌های پردازش ابری رو می‌آورند، محل نگرانی نیست.


نتایج یک مطالعه که توسط شرکت مایکروسافت انجام شده است نشان می‌دهد اعتماد و گرایش کسب و کارهای کوچک و متوسط به فناوری‌های پردازش ابری در حال افزایش است.


به گزارش ایتنا این خبر حاکی از این است که این کسب و کارها در محیط فناوری‌های پردازش ابری سطوح بالاتری از امنیت را تجربه می‌کنند.

مطابق گزارش وب سایت eweek، سي و پنج درصد از کسب و کارهای کوچک و متوسط که در این مطالعه با دست‌اندرکاران آنها مصاحبه شده است، گفته‌اند با حرکت به فضای فناوری‌های پردازش ابری سطوح امنیتی بالاتری را تجربه کرده‌اند.

در این مطالعه ۳۲ درصد از این کسب و کارها نیز اظهار داشته‌اند در فضای فناوری پردازش ابری زمان کمتری را صرف توجه به مسائل امنیتی می‌کنند.

نتایج مطالعه دیگری که توسط شرکت سایمانتک صورت گرفته است نشان می‌دهد کسب و کارهای کوچک معتقدند محیط مجازی و فضای فناوری‌های پردازش ابری از نظر موضوعات امنیتی و آمادگی در برابر برخی بحران‌های احتمالی به نحو قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته است.

یکی از مدیران شرکت مایکروسافت درباره نتایج این مطالعه گفته است: نتایج این پژوهش و پژوهش‌های دیگر نشان می‌دهد مسئله امنیت همانند قبل چندان از سوی کسانی که به استفاده از فناوری‌های پردازش ابری رو می‌آورند، محل نگرانی نیست.

این مطالعه نشان می‌دهد که وقتی کسب و کارهای کوچک و متوسط بتوانند زمان و پول کمتری صرف امنیت در فضای پردازش ابری کنند، در واقع به نوعی بخشی از سرمایه خود را پس‌انداز کرده‌اند.

چهل و یک درصد از این کسب و کارها به صراحت به پژوهشگران مایکروسافت گفته‌اند فعالیت در فضای پردازش ابری باعث شده است که بتوانند برای رشد تجاری یا افزایش فروش خود افراد بیشتری را استخدام کنند.
۳۹ درصد نیز اعلام کرده‌اند حضور در این فضا باعث شده بتوانند خط تولید محصولات و خدمات خود را توسعه دهند و ۳۹ درصد نیز فضای پردازش ابری را عاملی برای افزایش چالاکی و توان رقابتی خود دانسته‌اند.

نتایج این مطالعه به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا ویندوز Intune خود را که سیستم عاملی تحت فناوری پردازش ابری است، تقویت کند.
کسب و کارهای کوچک و متوسط می‌توانند به کمک این سیستم عامل حدود ۵۰۰ رایانه خود را کنترل کنند. این سیستم عامل طوری طراحی شده است که می‌تواند نرم‌افزارهای امنیتی و ضد بدافزارهای نصب شده بر روی هر ۵۰۰ رایانه را به‌روز کند.
 
کد مطلب: 22195
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام