۷
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۹

تقی‌پور: اینترنت امروز مزیت‌های خود را از دست داده است

ایتنا - وزیر ارتباطات: ایران نخستین كشور در جهان است كه شبكه ملی اطلاعات را بطور كامل و مستقل راه‌اندازی می‌كند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به منزله فیلترینگ نیست، بلکه این شبکه ارتقاء خدمات‌دهی را در بردارد.


به گزارش ایتنا از ایرنا، رضا تقی‌پور كه در چارچوب یكصدمین سفر استانی هیئت دولت در جمع مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی افزود: شبكه ملی اطلاعات یك شبكه گسترده، امن، پایدار و با ظرفیت بالا است كه دارای قابلیت‌های فراوانی می‌باشد.

وی گفت: ایران نخستین كشور در جهان است كه شبكه ملی اطلاعات را بطور كامل و مستقل راه‌اندازی می‌كند.

وزیر ارتباطات و فناوری اصلاعات افزود: تاكنون برخی از كشورها مانند كره جنوبی، مالزی و چین این شبكه را با قابلیت‌های نه چندان گسترده ایجاد كرده‌اند.

وی ادامه داد: شبكه ملی اطلاعات كه در برنامه پنجم توسعه كشور محقق خواهد شد، اتفاق بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت به‌رغم همه منافع و مزایایی كه در ابتدای امر داشت، امروز به دلیل وجود كسب و كارها و استفاده‌های غیراخلاقی و انسانی، مزیت‌های خود را از دست داده است.

تقی پور افزود: به تعبیری دیگر كشور نیازمند شبكه‌ای امن، پایدار و عاری از آلودگی‌ها است تا مسائل ملی و اطلاعات مربوط به دستگاه‌های اجرایی و كسب و كارهای تمیز و پاك در درون این شبكه مدیریت شود.

وی با بیان اینكه كاربران اینترنت در ایران رتبه نخست را در خاورمیانه دارا هستند گفت: هم اكنون رقم كاربران اینترنت در ایران ۹/۴۶ به ازای هر صد نفر ضریب نفوذ اینترنت در خاورمیانه است.
 
کد مطلب: 22179
نام شما
آدرس ايميل شما


سید مهدی مهدوی
feedback
وی در ادامه اظهار داشت که این مزیت ها رو اینترنت ملی بدست آورده!
وزیر ارتباطات ضمن تعریف و تمجید از این شبکه ملی گفت که خودش هم نمیدونه این شبکه ملی اطلاعات چیه و اصلا به چه دردی میخوره؟؟!!
عباس
feedback
Iran, Islamic Republic of
اون وقت اینترنت جهانی چی میشه . کاملا از دسترس خارج میشه یا باز استفاده میشه ؛ اگر باز هم استفاده بشه که همون آش و همون کاسه و اگر استفاده نشه که کشور فلج میشه .
مجتبی
feedback
کشورهای دیگه نخبه نمی خوان ؟! ما حاظریم نخبه هامون را صادر کنیم .
mm
feedback
Iran, Islamic Republic of
جای بسی تاسف است که وزیر مخابرات یک مملکت اینترنت را ابزار جاسوسی بداند و هنوز تفاوت اینترانت و اینترنت را نداند.اگر ما دانش مدیریت امنیتی را نداریم نباید منکر همه مزایای اینترنت شویم و به نیمه خالی لیوان بنگریم .بهرحال با وجود توانمندی نیروهای متخصص کشور در زمینه فناوری اطلاعات و امنیت شبکه بنده معتقدم مشکل اصلی در پیاده سازی مدیریت شایسته سالار در کشوراست و این صحبتها ناشی از همین ... عدم اجازه افراد شایسته در موقعیتهای شایسته ناشی میشود
امید
feedback
اینترنت به‌رغم همه منافع و مزایایی كه در ابتدای امر داشت، امروز به دلیل وجود كسب و كارها و استفاده‌های غیراخلاقی و انسانی، مزیت‌های خود را از دست داده است؟!!!

تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل.
وحید
feedback
به دلیل وجود كسب و كارها و استفاده‌های غیراخلاقی و انسانی، مزیت‌های خود را از دست داده است؟؟!!
درست مثل اینه که بگیم: هوا به دلیل آلودگی مزیت خود را از دست داده است :-)) اصلا ما از مزیت اینترنت چی میدونیم وقتی یه سایت معمولی رو بخوایم باز کنیم کلی باید معطل شیم، بیش از 50 درصد خدمات اینترنت جهانی( نه اینترانت) نیاز به سرعتی داره که تو ا یران فقط خواص دارن!!
متاسفم
feedback
United States
اینترنت محدود یکی از بهترین اینترنت های دنیا هست که ایشون خیلی بهش علاقه داره...این همه فیلتر و محدودیت کافی نیست ؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام