۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۷
نظر وزير ارتباطات در باره ايميل‌هاي داخلي

تقی‌پور: ایمیل‌های داخلی، حداقل مشکل ایمنی را ندارند

ایتنا- هر زمان كه كاربر از طريق سرويس‌هاي خارجي تبادل اطلاعات مي‌كند، اين اطلاعات در معرض دسترس ديگران است.


به گفته وزير ارتباطات يكي از مزيت‌هاي سرويس‌هاي ايميل داخلي اين است كه امنيت را براي شهروندان به ارمغان مي‌آورند و تكليف شدن بانك‌ها براي استفاده از اين ايميل‌ها هم از اين جهت است.


به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، رضا تقی‌پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با ارسال نامه‌ای به محمود بهمنی، ريیس کل بانک مرکزی، استفاده از ایمیل‌هایی عمومی و ایمیل‌های با میزبانی خارجی از جمله Yahoo، Gmail، Hotmail و MSN را در مراودات بانکی مشتریان ممنوع اعلام کرد.

تقی پور در این نامه خواستار ممنوعیت قبول ایمیل‌هایی عمومی و خارجی در هنگام افتتاح حساب و نیز عدم ارسال صورت‌حساب‌های بانکی مشتریان به این ایمیل‌ها، شده و پیشنهاد داده وسیله‌ای مهیا شود که مشتریان بانک‌‌ها در صورت نداشتن ایمیل‌ داخلی بتوانند در همان بانک، پای اینترنت برای خود ایمیل داخلی بسازند.


اما وزير ارتباطات اخيرا درباره ورود ميزباني‌هاي بخش‌هاي بانكي كه اطلاعيه‌ آن اخيرا منتشر شد، به خبرنگاران اظهار كرد: به مدير كل بانك مركزي گفتيم كه ساز و كار را فراهم كنند و بعد به بانك‌ها ابلاغ كنند و زمان اين موضوع دست خود بانك مركزي است.

تقي‌پور تصريح كرد: هر زمان كه كاربر از طريق سرويس‌هاي خارجي تبادل اطلاعات مي‌كند، اين اطلاعات در معرض دسترس ديگران است و خود شهروندان هم بايد از همين لحظه از سايت متما استفاده كنند و بنا بر علاقه خود از ايميل‌های مطرح شده در اين سايت كه داخلي هستند، استفاده كنند.

وي گفت: هر ايميلي كه ميزباني آن داخلي است، حداقل مشكلي ايمني را در برابر آدرس‌هاي خارجي ندارد و اين موضوع در صورتي اتفاق مي‌افتد كه شهروندان از همين فردا از اين سرويس‌ها استفاده كنند.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا در راستاي برقراري امنيت و اين كه ممكن است افرادي هم‌چنان از يك سايت با ميزباني خارجي استفاده كنند، قصد ممنوعيت برخي سايت‌ها را نداريد؟‌ گفت:‌ به هيچ عنوان سايت خاصي را ممنوع نمي‌كنيم و براي دريافت خدمات و براي اين كه مشتريان آنها ايمن باشند گفتيم كه اين ايميل‌هاي خاص را بگيرند و حال اگر اين ارتباطات ايميلي چنين جنبه‌اي نداشته باشند، مي‌تواند از سرويس‌هاي خارجي نيز استفاده كند.
 
کد مطلب: 22154
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
سایت که اصلا بالا نیاید معلومه که مشکل هم نداره!!

همون ماجرای املای نوشته نشده!!
مسعود
feedback
United States
آره ...
معلومه کی مشکل امنیتی داره و کی نداره !
لازم نکرده ، هیچکس این جا ایمیل ملی نمی خواد ، شما به فکر این باشید که تو رتبه بندی سرعت اینترنت بعد از 4 تا کشور مسخره مثل عراق و افغانستان نباشید
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام