۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۰
دیدار وزاری ارتباطات دو کشور

ایران تجربیات فناوری خود را در اختیار افغانستان قرار می دهد

ایتنا - تقی‌پور: صنایع پیشرفته مخابراتی و سامانه‌های بزرگ نرم‌افزاری از جمه مواردی است که ایران آمادگی دارد تا تجربیات خود را در این باره در اختیار کشور افغانستان قرار دهد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در دیدار با همتای افغانی خود آمادگی ایران را برای در اختیار قراردادن تجربیاتش در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه هرچه بیشتر کشور افغانستان اعلام کرد.


به گزارش ایتنا از مهر، رضا تقی پور در دیدار با وزیر ارتباطات کشور افغانستان با بیان اینکه ایران به دلیل موقعیت ویژه خود، پل ارتباطی میان شرق و غرب، شمال و جنوب است و می‌تواند ترافیک میان بخش‌های مختلف را از این مسیرها به دیگر نقاط دنیا، منتقل کند ادامه داد: صنایع پیشرفته مخابراتی و سامانه‌های بزرگ نرم‌افزاری از جمه مواردی است که ایران آمادگی دارد تا تجربیات خود را در این باره در اختیار کشور افغانستان قرار دهد.

وی با تاکید براینکه همکاری‌هایی در حال حاضر میان دو کشور در حال انجام است، گفت: همکاری‌های پستی، راه‌اندازی مرکز آموزش مخابرات، تأمین و پشتیبانی از اپراتورها، تأمین بخشی از پهنای باند لازم برای عراق و تأمین کابل فیبرنوری مورد نیاز اپراتورهای مخابراتی، از جمله زمینه‌های همکاری است که میان دو کشور عملیاتی شده و در حال اجرا است.

تقی پور عدم تأمین امنیت و حفظ استقلال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از جمله موردی دانست که می‌تواند امنیت ملی کشورها را با خطر روبرو کند و اضافه کرد: ایران با توجه به تجربیات خود، آمادگی دارد تا در این زمینه نیز با کشور افغانستان همکاری داشته باشد.

در این دیدار امیر زی سنگین، وزیر ارتباطات افغانستان نیز با استقبال از گسترش همکاری میان دو کشور تأکید کرد: افغانستان مدت طولانی در جنگ بوده و چند سالی است که مسیر بازسازی را آغاز کرده و از دولت و مردم ایران بابت همکاری‌های زیادی که در این حوزه داشته اند متشکرم.

وی ایران را کشوری پیشرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و ادامه داد: ایجاد مرکز آموزش مخابرات در افغانستان یکی از همکاری‌های بزرگی است که میان دو کشور اجرایی شده و اقدامات گسترده‌ای در تربیت نیروی انسانی متخصص صورت گرفته است؛ همچنین پروژه‌های مشترک و خوبی با شرکت کابل شهید قندی اجرا شده که امیدواریم این همکاری‌ها توسعه پیدا کند.
 
کد مطلب: 22120
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
فیلترینگ کامل
و
سرعت اینترنت کم!!

از فردا داد کاربران افغانی هم در میاد!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام