۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۸
رییس مرکز پدافند سایبری

آزمایشگاه‌های مرجع برای ارزیابی تجهیزات سایبری ایجاد می‌شود

ایتنا - محور طراحی و معماری سامانه‌های حوزه دفاع سایبری از وظایف مركز پدافند سایبری است.


رییس مركز پدافند سایبری از ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع در حوزه تجهیزات حوزه سایبری خبر داد و گفت: براین اساس شبكه آزمایشگاه مرجع با هسته مركزی و با بهره‌گیری از تمامی امكانات موجود در كشور شكل می‌گیرد.


به گزارش ایتنا سعید رحیمی در گفت‌و گو با ایرنا اظهار داشت: دراین آزمایشگاه كه تاپایان امسال راه‌اندازی می‌شود، محصولات حوزه سخت‌افزار و شبكه مورد استفاده در نهادها و دستگاه‌های حساس از نظر كارآیی و امنیتی بررسی و ارزیابی می‌شود.

وی افزود: براین اساس سامانه‌ها در نهادهای مختلف كشور راه‌اندازی می‌شود. این سامانه‌ها وظیفه دارند تا تهدیدات و حملات سایبری را پایش كند و متناسب با هر تهدید واكنش متناسب با آن را ارایه دهند.

وی درمورد محور طراحی سامانه‌های حوزه دفاع سایبری گفت: دفاع سایبری متفاوت از امنیت صرف و ایمنی است و باید جنبه‌های تكمیلی‌تری نیز در آن دیده شود و براین اساس و متناسب با سطح تهدید و فعالیت باید سامانه‌های خاص به كارگرفته شود.

رحیمی افزود: محور طراحی و معماری سامانه‌های حوزه دفاع سایبری از وظایف مركز پدافند سایبری است. در حال حاضر سامانه‌هایی كه در سال‌های آتی به آن نیاز خواهد بود نیز در حال طراحی هستند. متخصصان این مركز برنامه‌ریزی ویژه‌ای در زمینه طراحی سامانه‌های حوزه دفاع سایبری دارند.

به گفته وی مركز پدافند سایبری به دنبال بسیج تمامی امكانات داخل كشور از جمله شركت‌های فناور، دانشگاه‌ها و افراد دانشگاهی و علمی برای تولید سامانه‌های بومی در حوزه سایبر به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های این بخش است.

رییس مركز پدافند سایبری خاطرنشان كرد: این مركز با شناسایی شركت‌های فناور در این حوزه رتبه‌بندی آنها را آغاز كرده است و براساس اعتبارات این مركز از بخش‌های تحقیقاتی ، علمی و شركت‌های فناور این حوزه حمایت مالی می‌كند.
 
کد مطلب: 22116
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام