۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۴

ویندوز 8 از پخش فایل‌های دی‌وی‌دی پشتیبانی نمی‌کند

ایتنا- مایکروسافت قصد دارد با حذف قابلیت پخش فایل‌های دی‌وی‌دی از ویندوز 8 قیمت آن را کاهش دهد.


شرکت مایکروسافت قصد دارد برای کاهش قیمت سیستم عامل ویندوز 8 ، قابلیت پخش دی وی دی را از نرم‌افزار ویندوز مدیا پلیر خود حذف کند.
در نتیجه این تصمیم مایکروسافت، کاربران ویندوز 8 ناچار خواهند بود برای پخش فایل‌های دی‌وی‌دی خود نرم‌افزارهایی مثل ویندوز مدیا سنتر را خریداری کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته است همچنان نرم‌افزار مدیا پلیر را در نسخه جدید سیستم عامل خود نگه دارد، اما کاربران نخواهند توانست از آن برای پخش فایل‌های دی‌وی‌دی خود استفاده کنند.

براساس گزارش وب‌سایت pcmag، مایکروسافت قصد دارد با حذف قابلیت پخش فایل‌های دی‌وی‌دی از ویندوز 8 قیمت آن را کاهش دهد، چرا که پخش این فایل‌ها بر روی رایانه‌های شخصی نیازمند مجموعه‌ای از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای رمزگشای خاصی است که استفاده از آنها مستلزم پرداخت حق ثبت ویژه‌ای به شرکت‌های دارنده و صاحب امتیاز است.
این پرداخت‌ها نیز به نوبه خود قیمت ویندوز 8 را افزایش می‌دهد.

اما مایکروسافت حالا تصمیم گرفته است با حذف این قابلیت قیمت نهایی سیستم عامل جدید خود را کاهش دهد.

برناردو کالداس، یکی از اعضای گروه تجاری ویندوز درباره این تصمیم مایکروسافت گفته است: رشد فزاینده ویدئو و فیلم‌های آنلاین باعث می‌شود مایکروسافت با خیال راحت قابلیت پخش دی‌وی‌دی در ویندوز 8 را حذف کند.

با این حال کاربرانی که بخواهند فایل‌های دی‌وی‌دی را از طریق ویندوز 8 تماشا کنند، می‌توانند نرم‌افزار مدیا سنتر مایکروسافت و یا نرم‌افزارهای مشابه را از شرکت‌های دیگر خریداری کنند.
 
کد مطلب: 22073
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام