۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۲

تراز مالی سامسونگ در سه ماهه اول سال 2012

ایتنا- موفقیت اصلی شرکت سامسونگ به‌طور عمده به گوشی‌های موبایلی تولیدی این شرکت تعلق دارد که در برخی موارد همچون اسمارت‌فون Note از فروشی بسیار بالاتر از حد انتظار برخوردار گردیدند.


بر طبق تخمین‌های اولیه، میزان فروش شرکت سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۱۱ به رقمی در حدود ۴۵ تریلیونwon معادل ۴۰ میلیارد دلار بالغ شده است که بر طبق گفته‌های رسمی سود عملیاتی این شرکت را به ۵.۸ تریلیونwon معادل ۵.۱ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

به گزارش ایتنا در این میان البته از سود نهایی و خالص سامسونگ سخنی به میان نیامده است.

این میزان فروش شرکت سامسونگ، رقم‌های به ثبت رسیده توسط این شرکت در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۱ را اندک جلوه می‌دهد جائیکه میزان فروش ۳۷ تریلیونwon و سود عملیاتی تنها ۲.۹۵ تریلیون wonاعلام شد و با اینکه در سه ماهه چهارم سال گذشته میزان فروش افزایش یافته و از رقم ۴۷.۳ تریلیون won عبور کرد اما سود عملیاتی در رقم ۵.۳ تریلیون wonباقی ماند.

موفقیت اصلی شرکت سامسونگ بنا به گفته James Song تحلیلگر کره‌ای شبکه Bloomberg بطور عمده به گوشی‌های موبایلی تولیدی این شرکت تعلق دارد که در برخی موارد همچون اسمارت‌فون Note از فروشی بسیار بالاتر از حد انتظار برخوردار گردیدند.

موفقیت سامسونگ در عرصه گوشی‌های موبایل تا جائی گسترش یافته که بعنوان مثال بر طبق تحقیقات موسسه Juniper نزدیک به ۲۱.۷ درصد از کل گوشی‌های هوشمند به فروش رسیده در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ به شرکت سامسونگ تعلق داشته که این رقم تنها توسط شرکت Apple با امتیاز ۲۵ درصد از کل گوشی‌های به فروش رسیده قابل دسترسی است، هرچند با توجه به تنوع و تعدد گوشی‌های تولیدی سامسونگ و محبوبیت آنها در میان کاربران بر طبق نظر اکثر منتقدان اپل نیز دیر یا زود خود را در پشت سر سامسونگ مشاهده خواهد کرد.

تحلیلگر جونیپر Daniel Ashdown با توجه به اشباع بازار از محصولات سامسونگ، به لزوم توجه Apple به محصولات کلیدی سامسونگ همچون Galaxy Ace برای بازیابی بازار خود تاکید نمود.

سامسونگ در پایان این ماه، تراز مالی کامل خود را برای سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ منتشر خواهد کرد.
 
کد مطلب: 22063
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام