کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازار فروش رایانه‌های لوحی در سه ماههٔ اول سال ۲۰۱۲

سايت خبری همكاران سيستم , 16 ارديبهشت 1391 ساعت 10:31

ایتنا- اپل در سه ماهه اول 2012 میلادی، با در اختيار داشتن ۶۸ درصد از بازار مقام اول را در فروش رایانه لوحی در اختیار دارد.




در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۷.۴ ميليون دستگاه رایانه لوحي در سراسر جهان به فروش رسيده است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، در سال ۲۰۱۱ و در زمانی مشابه تعداد ۷.۹ ميليون دستگاه رایانه لوحی به فروش رسیده بود. فروش این بازار در عرض یک سال رشد فوق العاده ۱۲۰ درصدی داشته است.

این آمار را سایت zdnet به به نقل از گزارش مؤسسه آی‌دی‌سی آمريكا منتشر كرده است.

البته با توجه به فروش بالای رایانه‌های لوحی در تعطیلات سال نوی میلادی، پیش‌بینی متخصصان برای فروش در سه ماهه اول سال کمی بالا‌تر از رقم ۱۷.۴ ميليون دستگاه بود.

اپل همچنان با در اختيار داشتن ۶۸ درصد از بازار مقام اول را در فروش رایانه لوحی در اختیار دارد. سهم آیپد در سه ماههٔ چهارم سال ۲۰۱۱ در اين بازار ۵۴.۷ درصد بود. در اين گزارش آمده است كه در برابر رشد فروش آیپد، رایانه‌های لوحی تحت آندروید اوضاع خوبی را در سه ماهه گذشته نداشتند. این در حالی است که سامسونگ و لنوو نسل جدیدی از محصولات خود را در ابعاد وسیع در این مدت به بازار عرضه کردند.

البته در گزارش آی‌دی‌سی به رقم فروش این رایانه‌ها به طور دقیق اشاره‌ای نشده است.

آمازون نیز به نسبت فروش خوبی که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۱ داشت و موفق شد ۱۶.۸ درصد از بازار را در اختيار بگيرد، در سال ۲۰۱۲ فروش خوبي نداشت و سهمش از بازار تنها ۴ درصد بود. در سال ۲۰۱۲ ، پس از اپل اين سامسونگ است كه بيشترين سهم از بازار را تجربه كرده است.

در این لیست آمازون و لنوو در مقام‌های بعدی قرار دارند.
 


کد مطلب: 22050

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/22050/بازار-فروش-رایانه-های-لوحی-سه-ماهه-اول-سال-۲۰۱۲

ايتنا
  https://www.itna.ir