۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۲

سیم کارت، سرنخ اصلی دستگیری بن لادن بود

ایتنا - دستگاه امنیتی پاکستان یک سیم‌کارت را که توسط بن لادن برای ارسال پیام‌های کوتاه به اعضای القاعده مورد استفاده قرار می‌گرفت ردیابی کرده بود.



وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد کشورش از طریق ردیابی سیم‌کارت تلفن همراه بن لادن نقش اصلی در شناسایی مخفیگاه او داشته است.


به گزارش ایتنا از مهر به نقل از العربیه، احمد مختار روز چهارشنبه در یک گفت‌وگوی رادیویی تاکید کرد دستگاه امنیتی پاکستان یک سیم‌کارت را که توسط بن لادن برای ارسال پیام‌های کوتاه به اعضای القاعده مورد استفاده قرار می‌گرفت ردیابی کرده بود.

او همچنین تاکید کرد پاکستان و آمریکا به توافق رسیدند اسنادی را که به زبان اردو در مخفیگاه بن لادن پیدا شده توسط پاکستان ترجمه شود و آمریکا نیز بررسی اسناد عربی و انگلیسی را برعهده خواهد گرفت.

یک سال پس از مرگ بن لادن گمانه‌زنی‌ها در مورد شیوه پیدا کردن مخفیگاه وی در نزدیکی اسلام آباد همچنان ادامه دارد.

برخی گزارش‌ها حاکی است یکی از همراهان بن لادن به اوخیانت کرده و آدرس مخفیگاه وی را به عناصر امنیتی آمریکا گزارش داده بود.

کاخ سفید اخیرا اعلام کرده است برخی از اسناد یافت شده در منزل بن لادن را منتشر خواهد کرد.

بر اساس گزارش منابع دولتی در آمریکا بن لادن بارها از "بحران‌های پی در پی" که القاعده با آن روبه رو بود اظهار نگرانی کرده بود.

برنان مشاور عالی اوباما در مبارزه با تروریسم گفته بود این اسناد که توسط دانشکده نظامی "وست پوینت" منتشر خواهد شد بیانگر این است که اعضای القاعده به این نتیجه رسیده بودند که وارد نبردی شده‌اند که هیچوقت به پیروزی آنها ختم نخواهد شد.
 
کد مطلب: 22043
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام