۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۰

مدیرعامل کاسپرسکی: اپل از نظر امنیتی 10 سال از مایکروسافت عقب‌تر است

ایتنا- حمله بدافزار فلش بک نه تنها باعث از بین رفتن اسطوره آسیب‌ناپذیری مک شده است، بلکه اپل را نیز به خاطر واکنش کندی که به این مسئله نشان داد، آماج حملات و انتقادات کوبنده‌ای قرار داده است.


مدیر عامل شرکت کاسپرسکی که یکی از فروشندگان مطرح نرم‌افزارهای امنیتی و آنتی‌ویروس است اخیراً در مصاحبه‌ای گفته است اپل از نظر امنیتی ۱۰ سال از مایکروسافت عقب‌تر است.


به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، وی در این مصاحبه هشدار داده است که هجوم بدافزارها به سوی سیستم‌عامل مک در حال افزایش است و اپل باید نسبت به این حملات سریع‌تر واکنش نشان دهد.

به گزارش وب سایت eweek، یوجین کاسپرسکی، موسس و مدیرعامل شرکت کاسپرسکی گفته است وقتی پای مسائل امنیتی و حمله بدافزارها به میان می‌آید شرکت اپل حداقل یک دهه از مایکروسافت عقب‌تر است.
وی در مصاحبه با نشریه «computer Business Review» در نمایشگاه «Info Security ۲۰۱۲» اظهار داشته است که اپل باید شیوه واکنش خود به حمله بدافزارهایی مثل «فلش‌بک» را تغییر دهد.

پژوهشگران شرکت کاسپرسکی نیز اعلام کرده‌اند که بدافزار فلش‌بک هم اکنون بیش از ۶۰۰ هزار رایانه تحت مک را در سراسر دنیا آلوده کرده است و احتمالاً در چند هفته آینده کاربران بیشتری را دچار مشکل خواهد کرد.

براساس این گزارش، حمله بدافزار فلش بک نه تنها باعث از بین رفتن اسطوره آسیب‌ناپذیری مک شده است، بلکه اپل را نیز به خاطر واکنش کندی که به این مسئله نشان داد، آماج حملات و انتقادات کوبنده‌ای قرار داده است.

مدیرعامل کاسپرسکی هشدار داده است که در شرایطی که نظر هکرها و مهاجمان اینترنتی بیش از همیشه به محصولات اپل جلب شده است، این شرکت باید شیوه برخورد خود با مشکلاتی از این دست را تغییر دهد.

وی گفته است: «مک! به دنیای مایکروسافت خوش آمدی. دنیایی که پر از بدافزار است. حالا اپل وارد همان دنیایی شده که مایکروسافت بیش از ده سال است وارد آن شده است: دنیای به روز کردن نرم‌افزارها، عرضه بسته‌های امنیتی مکمل و غیره»
 
کد مطلب: 22023
نام شما
آدرس ايميل شما


محمد
feedback
در بحث امنیت سیستم عاملی که فقط به فکر زیباتر کردن آیکون ها و منوهاش فکر کنه بیشتر از این انتظاری نمیره ازش.
در امنیت هیچکدوم به لینوکس نمیرسن. چون انحصار طلبی و مخفی کاری امنیت رو به همراه نداره و این بارها ثابت شده.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام