۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۶

خرید شرکت Vivisimo‌ توسط IBM

ایتنا- آی‌بی‌ام با خرید شرکت‌های فعال در زمینه تحلیل داده‌ها می‌کوشد حضور خود در بازار راهکارهای هوشمندی تجاری را تقویت کند.


آی‌بی‌ام اعلام کرده شرکت ویویسیمو را که طراحی‌کننده نرم‌افزارهای تحلیل داده‌های کلان است، خریداری کرده است. شرکت ویویسیمو در زمینه گردآوری داده‌ها و اطلاعات از منابع مختلف و تحلیل آنها تبحر خاصی دارد.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، شرکت ویویسیمو (Vivisimo) اطلاعات و داده‌های مورد نیاز خود را از منابع مختلفی همچون ایمیل‌ها، صفحات وب، پایگاه‌های داده و ذخیره اسناد الکترونیکی گردآوری می‌کند و نتایج حاصل از تحلیل آنها را از طریق یک پایگاه تحت وب منتشر می‌کند.

به گزارش وب‌سایت enterpriseappstoday، شرکت ویویسیمو هم اکنون در سراسر جهان بیش از ۱۴۰ مشتری دارد. بخش زیادی از مشتریان این شرکت نهادهای دولتی مثل اداره امنیت ملی، نیروی دریایی و آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا هستند.

آی‌بی‌ام با خرید شرکت‌های فعال در زمینه تحلیل داده‌ها می‌کوشد حضور خود در بازار راهکارهای هوشمندی تجاری را تقویت کند. این شرکت در اوایل ماه گذشته نیز شرکت واریسنت را که عرضه‌کننده نرم‌افزارهای عملکرد فروش (SPM) بود خریداری کرد. شرکت‌های الگوریتمیک و i2 از دیگر شرکت‌های فعال در این بازار هستند که در ماه‌های گذشته به تملک آی‌بی‌ام درآمده‌اند.

شرکت ویویسیمو به مشتریان آی‌بی‌ام کمک می‌کند تا عوامل موثر بر رفتار مصرف‌کنندگان خود را شناسایی کنند و عملکرد شبکه‌های خود را نیز بهبود ببخشند. ویویسیمو همچنین قرار است محصولات آی‌بی‌ام در زمینه تحلیل داده‌ها را نیز تقویت کند.

فعالیت شرکت‌های فعال در زمینه گردآوری و تحلیل داده‌های کلان از این جهت مهم است که بنا بر برآوردهای شرکت آی‌بی‌ام روزانه ۲.۵ کینتی لیون (یک میلیون تریلیون) بایت داده تولید می‌شود. شرکت آی‌دی‌سی نیز پیش‌بینی کرده است بازار راهکارهای تحلیلی داده‌های کلان تا سال ۲۰۱۵ به ۱۶.۹ میلیارد دلار خواهد رسید.
 
کد مطلب: 22012
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام