کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپراتور سوم باز هم تاخیر دارد

رایتل از رگولاتوری اخطار گرفت

سايت خبری موبنا , 10 ارديبهشت 1391 ساعت 17:18

ایتنا - کرم‌پور: نحوه فروش سیم‌کارت توسط این اپراتور هم مشکل دارد که باید با هماهنگی معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات برطرف شود.




اپراتور سوم تلفن همراه به دلیل عدم واگذاری سیم‌کارت به میزان قابل قبول، عدم پوشش کافی در شبکه خود و تخلف در نحوه ثبت نام و واگذاری سیم‌کارت از سوی سازمان تنظیم مقررات اخطار گرفت.


به گزارش ایتنا محمد کرم پور در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات موظف است که به هر اپراتوری که به تعهداتش عمل نکند اخطار دهد و جریمه کند، اعلام کرد: در شرایط حاضر اپراتور سوم تلفن همراه به تعهداتش مطابق با پروانه فعالیت خودعمل نکرده است.

وی گفت: رگولاتوری در چنین مواردی تذکر، اخطار، جریمه، کاهش مدت زمان پروانه و یا حتی لغو پروانه فعالیت صادر شده برای اپراتور را مطابق با قانون در دستور کار خود قرار می‌دهد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه این اپراتور تاکنون نتوانسته به تعداد کافی سیم‌کارت واگذار کند، اظهار داشت: پوشش شبکه این اپراتور در سراسر کشور به حد قابل قبول نرسیده و همین امر از دیگر مواردی است که موجب شده تا رگولاتوری به این اپراتور اخطار دهد.

کرم‌پور اعلام کرد: همچنین نحوه فروش سیم‌کارت توسط این اپراتور مشکل دارد که باید با هماهنگی معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات برطرف شود.

به گفته وی زمانی که اپراتور برای فروش سیم‌کارت ثبت نام انجام می‌دهد، موظف است که ظرف مدت ۷۲ ساعت سیم‌کارت مذکور را فعال واگذار کند که این اقدام توسط اپراتور سوم تلفن همراه انجام نشده است.

در حالی که مسئولان اپراتور سوم(رایتل) مدعی هستند که نسبت به عرضه سیم‌کارت‌های نسل سوم در کشور اقدام کرده‌اند، اما شواهد نشان می‌دهد که عرضه این سیم‌کارت‌ها همچنان در هاله‌ای از ابهام قراردارد.

بر اساس پروانه صادره اپراتور سوم باید سیم‌کارت‌های خود را حداکثر تا اول خردادماه سال ۹۰ ۱۳ عرضه می‌کرد، اما با گذشت حدود یک سال از این زمان از واگذاری عمومی این سیم‌کارت‌ها خبری نیست.

شرکت تامین تله کام وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی(شستا) مجری پروانه اپراتور سوم تلفن همراه کشور است.
 


کد مطلب: 21997

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21997/رایتل-رگولاتوری-اخطار-گرفت

ايتنا
  https://www.itna.ir