۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۴

تلاش ناکام مایکروسافت برای فروش موتور جست‌وجوی بینگ به فیس‌بوک

ایتنا- عدم تمایل زاکربرگ به خرید بینگ این نگرانی را برای مایکروسافت به وجود آورده است که شبکه اجتماعی قدرتمند فیس‌بوک در فکر عرضه موتور جست‌وجوی خود می‌باشد.


مایکروسافت قصد داشت موتور جست‌وجوی بینگ را به شبکه اجتماعی فیس‌بوک بفروشد ولی در تلاشش موفق نبوده است.

سایت zdnet ضمن اعلام این خبر نوشت: مایکروسافت علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در شرکت فیس‌بوک دارد و چند سالی است که فیس‌بوک و مایکروسافت روابط کاری مستحکمی برقرار کرده‌اند.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، از جمله همکاری‌های این دو شرکت می‌توان به فروش حق اختراع AOL توسط مایکروسافت به فیس‌بوک اشاره کرد. مایکروسافت خودش چند سال پیش این حق اختراع را خریداری کرده بود.

روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشته است که مدیران مایکروسافت یک سالی می‌شد که در جلسات متعدد سعی داشتند تا مارک زاکربرگ را برای خرید موتور جست‌وجوی بینگ متقاعد کنند.

این مدیران معتقدند که فیس‌بوک بهترین محل برای رقابت با گوگل است. اما زاکربرگ بعد از یک سال اعلام کرد که شرکتش اولویت‌های دیگری دارد و فعلاً تمایلی برای خرید این موتور جست‌وجو ندارد.

این اتفاق یک شکست بزرگ برای مایکروسافت محسوب می‌شود. چرا که اگر این شبکه اجتماعی قدرتمند موتور جست‌وجوی خودش را عرضه کرده و گسترش دهد به سرعت به تهدیدی بزرگ برای بینگ تبدیل خواهد شد.
کد مطلب: 21993
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام