۰
plusresetminus
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۰
لیون فرانسه میزبان همایش جهانی وب

گردهمایی بزرگ‌ترین شرکت های وب

ایتنا - معاون گوگل: ما نوه‌های تیم برنرزلی هستیم. او الهام‌بخش این دیدگاه بود و پانزده یا بیست سال پیش چند تصمیم ساده برای ابداع وب گرفت که به توسعه شگفت‌انگیز آن انجامید.


شهر لیون فرانسه به مدت یک هفته، مرکز جهانی وب بود.
این فرصتی برای گرد هم آوردن دست‌اندرکاران مهم این عرصه از جمله سر تیم برنرزلی بود.

به گزارش ایتنا از یورونیوز، این دانشمند بریتانیایی در سال ۱۹۸۹ میلادی World Wide Web یا «وب جهان گستر» را اختراع کرد.
وب جهان گستر، عمده‌ترین محیط خدماتی اینترنت است که امکانات چندرسانه‌ای برای دستیابی به داده‌ها٬ اطلاعات، فایل‌ها و دانش را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سر تیم برنرزلی می‌گوید: «در فیزیک در مورد آنچه فکر می‌کنید آزمایش‌هایی انجام می‌دهید. آنچه ما در اینترنت انجام می‌دهیم را برخی اوقات، مهندسی فلسفی می‌نامند، چون جهان‌هایی را که کاملا از هم متفاوتند ابداع می‌کنیم. ما جهانی را تصور کردیم که در آن ایمیل می‌فرستیم. نام خود را در بخش فرستنده می‌نویسید و آدرس ایمیل شخصی دیگر را در قسمت گیرنده می‌گذارید و سیستم آن را می‌فرستید. این جهانی است که ما تصور کردیم.»

این رویداد که WWW2012 نامیده می‌شود، توسط کنسرسیوم وب جهان گستر که بنیانگذارش سر تیم برنرزلی است، برگزار می‌شود.
شرکت‌های بزرگ وب و انفورماتیک مانند گوگل، یاهو و مایکروسافت در این رویداد سالانه حضور دارند.

برنامه‌نویسان، متخصصان انفورماتیک، توسعه دهندگان و پژوهشگران در آتلیه‌ها و میزگردهای مختلف شرکت کرده و درباره شبکه‌های اجتماعی و شیوه‌های مختلف استفاده از اینترنت گفت‌وگو می‌کنند.

پرابکار رغوان معاون رییس مهندسی گوگل می‌گوید: «ما نوه‌های تیم برنرزلی هستیم. او الهام‌بخش این دیدگاه بود و پانزده یا بیست سال پیش چند تصمیم ساده برای ابداع وب گرفت که به توسعه شگفت‌انگیز آن انجامید و از چیزی کوچک در سال‌های نود و ۹۲ میلادی به موفقیتی چندین میلیارد دلاری تبدیل شد. جهان پیچیده‌تر می‌شود و شبکه‌ها بیشتر می‌شوند و همه به هم وابسته‌ایم. اقداماتی که انجام می‌دهیم فرامرزی، فرا‌تر از جوامع و فرازبانی است. مهم‌ترین نکته این است که اصول اینترنت در برابر موانع مختلف، قوی و مطمئن باشد.»

تیم برنرزلی از وب آزاد‌تر با آزادی بیشتر داده‌ها دفاع می‌کند.
در افق دید او اپل و آی‌پد، فیس‌بوک و داده‌های شخصی و گوگل با سیستم آندروئید قرار دارد.

پراباکار رغوان ادامه می‌دهد: «بنیانگذاران وب جهان گستر، سیستمی بر مبنای باز بودن و اینکه هر کس می‌تواند آنچه می‌خواهد منتشر کند، ابداع کردند و هیچکس نمی‌تواند مانع شما شود. کاربران، فعالانه داده‌ها را در وب به نمایش می‌گذارند و البته این داده‌ها باید آزاد باشد تا مردم بتوانند از آنها برای ایجاد ارزش‌ها یا خدمات جدید استفاده کنند.»

پدر وب درباره این پرسش که آیا اینترنت یک حق بشری است، هشدار می‌دهد و می‌گوید که این مفهوم در یک جهان دیجیتالی به دلیل امنیت و سود، معنی فلسفی خود را از دست می‌دهد.

سال آینده این رویداد در ریودوژانیروی برزیل برگزار خواهد شد.
 
کد مطلب: 21946
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام