۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۷
انیاک اطلاعیه داد

انیاک: اين اطلاعات هيچگونه امکاني را براي سوءاستفاده مالي ايجاد نمي‌کند

ایتنا - انیاک: برخي از خبرگزاري‌ها به صورت غيرحرفه‌اي و با ناديده گرفتن حقوق اجتماعي و شهروندي با انتشار اخبار کذب سعي در تشويش اذهان عمومي داشتند.

با سپری شدن چند روز از اتفاق اخیر بانکی و انتشار اطلاعات کارت بانکی شمار زیادی از مشتریان بانک‌های مختلف، شرکت «فن آوران انیاک» در این خصوص اطلاعیه‌ای صادر نمود.
گفتنی است که اطلاعات توسط یکی از مدیران سابق این شرکت(و ظاهرا بدلیل اختلالفات درونی) منتشر شده بوده است.

به گزارش ایتنا متن اطلاعیه این شرکت به شرح زیر است:



روابط عمومي شرکت فن آوران انياک با صدور اعلاميه‌اي ضمن ابراز تأسف از واقعه پيش آمده اين حرکت را يک اقدام غيراخلاقي و غيرحرفه‌اي دانست و اعلام نمود همانگونه که در اظهارنظر کارشناسان و مسئولين تأکيد شده است اين اطلاعات هيچ گونه امکاني را براي سوءاستفاده مالي ايجاد نمي‌کند و گردش اين اطلاعات در شبکه‌هاي پرداخت بخشي از ماهيت کار بوده و شرکت‌هاي داراي مجوز در حوزه پرداخت با نظارت اداره نظام‌هاي پرداخت بانک مرکزي دقيقاً مطابق استانداردهاي موجود در کشور فعاليت مي‌کنند.

در اين اطلاعيه اشاره شده است براي اجراي فرايند خريد روي پايانه‌ها، بخشي از اطلاعات روي شبکه پرداخت شرکت‌هاي ارائه کننده خدمات بين پايانه‌ها و بانک جابجا مي‌شود که محرمانگي اين اطلاعات از جمله مسائلي است که با رعايت استانداردهاي موجود امنيتي و تعريف سطوح دسترسي حفاظت مي‌شود و در نتيجه احتمال سوءاستفاده از اطلاعات به حداقل مي‌رسد.

روابط عمومي شرکت ضمن تشکر از مسئولين حوزه بانکي و آن دسته از رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها که در طول چند روز گذشته با تحليل منطقي واقعه سعي در ايجاد آرامش و شفاف‌سازي موضوع نموده‌اند اظهار نمود متأسفانه برخي از خبرگزاري‌ها به صورت غيرحرفه‌اي و با ناديده گرفتن حقوق اجتماعي و شهروندي با انتشار اخبار کذب سعي در تشويش اذهان عمومي داشتند که خوشبختانه با درايت مسئولين مربوطه اين اقدام کنترل گرديد. در عين حال اين شرکت حق خود را جهت هرگونه پيگيرد قانوني محفوظ مي‌دارد.

در پايان ضمن تشکر خاص از فعالين حوزه IT و سيستم‌هاي بانکي از جمله همکاران محترم مجمع واردات، برخي از همکاران سازمان نظام صنفي رايانه‌اي کشور، مرکز همکاري شرکت‌هاي PSP و ساير نهادها و سازمان‌هايي که با ارسال پيغام و درج مقالات تحليلي سعي در شفاف‌سازي موضوع و همراهي و تقويت حضور سرمايه‌گذاري‌هاي ملي در کشور را داشته‌اند قدرداني و اظهار اميدواري شده است که نتيجه اين اتفاق، حرکتي جدي در راستاي همدلي عوامل مختلف دولتي و مردمي در تقويت زيرساخت‌هاي امنيتي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات کشور، همچنين تقويت عرق ملي و تعهدات حرفه‌اي کاري و اخلاقي باشد.
 
کد مطلب: 21913
نام شما
آدرس ايميل شما