۰
plusresetminus
جمعه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۵

جلسه مشترک PSPها در شاپرک

ایتنا - ۱۵ اردیبهشت اتصال کلیه PSP ها به سوئیچ شاپرک در محیط عملیاتی به انجام خواهد رسید.


 جلسه مشترک شرکت‌های PSP چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه با حضور مدیر عامل، سامان قطبی، و محمد قلیها رئیس هیئت مدیره، و مدیران شرکت شاپرک در شرکت شاپرک برگزار گردید.

به گزارش ایتنا در این جلسه قطبی ضمن مرور اقدامات صورت گرفته و برنامه اجرایی تا پایان شهریور ۹۱ اعلام کرد طی سه ماه گذشته حدوداً ده هزار نفر ساعت کار کارشناسی تیم‌های تخصصی نسبت به آماده‌سازی برای راه‌اندازی و عملیاتی نمودن محصول سوئیچ بر اساس برنامه و دستورالعمل اجرایی بانک مرکزی صرف شده است.

بر طبق برنامه، ۱۵ اردیبهشت اتصال کلیه PSP ها به سوئیچ شاپرک در محیط عملیاتی به انجام خواهد رسید.

عمل انتقال از وضعیت فعلی به وضعیت جدید نیز بر طبق سناریوهای طراحی شده تکمیل خواهد شد.

مطابق این گزارش، مدیر عامل شرکت شاپرک ضمن قدردانی از PSP هایی که همکاری لازم در پیوستن به این شبکه را داشته‌اند خواستار تداوم همکاری عملی کلیه PSP ها جهت تحقق برنامه اجرایی شد.

در ادامه، ابهامات مربوط به روند اجرایی طرح که توسط مدیران PSP ها مطرح شده بود با پاسخ‌های مدیر عامل شرکت روشن گردید.

در پایان وی نظارت جهت بهبود دایمی عملکرد شبکه، استقرار سازوکار مناسب داده‌کاوی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی جهت توسعه و تحقق بخشیدن استفاده از کارت، افزایش ضریب امنیت شبکه را در موفقیت این پروژه حائز اهمیت خواند.
 
درباره شرکت شاپرک
شبکه پرداخت الکترونیک کارت شاپرک(سهامی خاص) به منظور ساماندهی نظام پرداخت در کشور بخصوص پایانه‌های فروش الکترونیکی در نظام بانکی، نظارت دقیق و همه‌جانبه بر عملیات پرداخت الکترونیک و حصول اطمینان از رعایت استانداردها و ضوابط، ساده‌سازی و تسهیل فرایندهای پرداخت الکترونیک، افزایش سطح امنیت نظام پرداخت‌های کشور، کاربری بهینه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و هدایت به سمت استفاده بهینه از منابع و ارتقاء کیفیت خدمات پرداخت الکترونیک، ایجاد ساز و کار یکسان برای فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت و تقویت مشارکت واقعی بخش خصوصی در توسعه و راهبری شبکه پرداخت کشور در دی ماه سال ۱۳۹۰ با مشارکت بانک های کشور تاسیس گردید.

به گزارش ایتنا اهداف اصلی تشکیل شاپرک به شرح ذیل ذکر شده است:
• کنترل و نظارت در شبکه پرداخت کشور
• ایجاد ساز و کار یکسان برای فعالیت شرکت‌ها
• استاندارد سازی خدمات قابل عرضه
• هدایت به سمت استفاده بهینه از منابع
• گسترش بازار ابزارهای کارتی
• افزایش سطح امنیت شبکه
• مدیریت ریسک
• افزایش رضایت مصرف کننده
 
کد مطلب: 21868
نام شما
آدرس ايميل شما