۷
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۴
در گفت‌وگو با تقی‌پور:

وزیر ارتباطات: صدبار گفته‌ایم، اینترنت ملی تركیب درستی نیست

ایتنا- اینترنت اساسا به معنای یک شبکه بین‌المللی است و چیزی به نام اینترنت ملی نداریم.



«ترکیب 'اینترنت ملی' ترکیب درستی نیست.»


به گزارش ایتنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینترنت ملی گفت: بیش از ۱۰۰ بار اعلام کرده ایم که ترکیب واژگانی «اینترنت ملی» ترکیب درستی نیست و باید اصلاح شود.

وی اظهارداشت: اینترنت اساسا به معنای یک شبکه بین‌المللی است و چیزی به نام اینترنت ملی نداریم.

تقی پور ادامه داد: آنچه که تکلیف ما برای برنامه پنجم است ایجاد شبکه ملی اطلاعات است.

وی خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه چند لایه و گسترده امن و پایدار و با پهنای باند زیاد در سطح کل کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کاربرد شبکه ملی اطلاعات این است که بتوانیم اطلاعاتی را که در داخل کشور تولید می‌شود و روز به روز هم حجم آن بیشتر می‌شود در داخل کشور مدیریت کنیم و هزینه اضافی برای پهنای باند بین‌المللی صرف نکنیم.

تقی پور افزود: شبکه ملی اطلاعات سبب بالا رفتن امنیت گردش اطلاعات در کشور خواهد شد چرا که اطلاعاتی که در موتور جست‌وجوهایی مثل یاهو و گوگل چرخش می‌کند، حتما مورد سوءاستفاده‌هایی قرار می‌گیرند.
 
 
کد مطلب: 21852
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر
feedback
Iran, Islamic Republic of
کلا اینترنت ملی ترکیب درستی ندارد.
علیرضا
feedback
و خدا رو شکر اطلاعاتی که در شبکه میلی.. ببخشید ملی گردش میکند اصلا مورد استفاده و یا سواستفاده و یا ضد استفاده قرار نمیگیرد!!!
feedback
اصلا و ابدا جناب علیرضا :d
panapa
feedback
صدبار؟ تادیروز همه جا حرف ازش میزدید؟من که گفتم اینترانت ملی شاید درست باشه ونه اینترنت(آخه اینترنت یعنی شبکه اینترنشنال وملی نمیتونه باشه) متوجه شدید!
وحید
feedback
بخش اول صحبتها امیدوار کننده بود اما آخرش نشون داد که هنوز مسئولین کشورمون با اینترنت مشکلاتی حل نشده دارن! خوب شد ما صاحب شرکتهایی مثل گوگل نیستیم وگرنه با این طرز فکر خدا میدونه باهاش چه کارا که نمی کردیم... والا این تفکر ره به جایی نمیبره، خودمون رو بکشیم بالا دیگران رو نفی نکنیم.
feedback
Netherlands
به خدا ما سیستم عامل داریم ، مرورگر داریم ،موتور جستجو در اختیارمون هست.
فکری به حال اینترنت کنید.
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
راستش بیشتر مشترکین اینترنت منتظر میلی شدن اینترنت هستن مثلا" با این سرعت بالا که هیچی توش نیست چیکار میشه کرد همین برنامه های صدا و سیمای میلی رو ببینیم همین الانشم که فقط با یه آنتن بدون هزینه در حال پخشه اونقدر طرفدار نداره بعد میخوایم پول اینترانت هم بدیم که مثلا" فیلم های صدا و سیما رو ببینیم .بهتر اینترنت ملی بشه یا اینترانت ملی باشه یه چی بهتر جاش میاد که هم سرعتش بهتر باشه هم کیفیتش لاعقل اینطوری اعصاب داغون نمیکنه با این همه پول حجم و کیفیت داغون و سرعت پایین تازه پول وحشتناک برق که چند روز باید روشن بمونه کامپیوتر مثلا" برای دانلود یک گیگ
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام